Pieniądze mają sfinansować budowę przez PKP PLK łącznicy kolejowej na lotnisko Okęcie za 300 mln zł i lokalnego centrum sterowania ruchem w Ciechanowie za 1,9 mld zł.
– Do końca miesiąca powinniśmy otrzymać jeszcze jeden wniosek. Tym razem na dofinansowanie kolejnego etapu modernizacji torów między Warszawą a Skierniewicami – mówi „Rz” Adam Zdziebło, wiceminister rozwoju regionalnego. Inwestycja jest warta 1,7 mld zł.
Przygotowanie wniosków przez PKP PLK idzie opornie – Centrum Unijnych Projektów Transportowych po kilka razy cofało każdy z nich do poprawy.
To między innymi dlatego dopiero kilka dni temu władzom PKP PLK udało się podpisać pierwszą umowę o dofinansowanie inwestycji. Na modernizację torów między Wrocławiem a granicą województwa dolnośląskiego dostaną 875,8 mln zł. Koszt calej inwestycji to 1,85 mld zł.
Spółka musi przyspieszyć prace, by skończyć wszystkie inwestycje, które mają być współfinansowane przez Brukselę, do połowy 2014 r. Inaczej straci środki. – Nie zgodzimy się na taką zmianę programu „Infrastruktura i środowisko”, by mniej pieniędzy zostało przeznaczonych na realizację inwestycji kolejowych – zapewnia Zdziebło.