Siemens zwiększył zysk

Dziś gigant branży elektronicznej i inżynieryjnej podał, że jego zysk za II kw. tego roku wzrósł o 12 proc. do 1,41 mld euro.

Publikacja: 29.07.2010 14:22

Siemens zwiększył zysk

Foto: Bloomberg

Na dobry wynik niemieckiej firmy wpływ miało słabnące do dolara euro, duży wzrost sprzedaży na rynkach wschodzących, który zrekompensował spadki w Europie oraz oszczędności, które objęły m.in. zwolnienia pracowników.

Korporacja, której produkty obejmują min. generatory wiatru dla farm wiatrowych, szybkie pociągi i skanery rentgenowskie ogłosiła, że sprzedaż w ostatnich trzech miesiącach wzrosła o 4 procent do 19,2 mld euro w stosunku do poziomu sprzedaży w tym samym okresie w 2009 roku. W porównaniu do II kwartału zeszłego roku ilość nowych zamówień wzrosła o 22 procent do 20,81 mld euro (prognozowany 19,1)

- Taki wzrost zamówień miał ostatnio miejsce w 2008 roku - twierdzi Peter Loscher, dyrektor generalny Siemensa.

Zysk z działalności operacyjnej urósł o 40 proc. do 2,33 mld euro. Wyniki te są lepsze niż przewidywały to prognozy analityków. Analitycy Bloomberga zakładali, że zysk Siemensa z działalności operacyjnej wyniesie 2,14 mld euro. Dobre wyniki skłoniły firmę do skorygowania rocznych prognoz. Jak twierdzi Loscher zyski w tym roku z pewnością przekroczą zeszłoroczne czyli 7,47 mld euro (prognozy na początku roku zakładały 6 mld).

Siemens jest firmą działającą w niemal wszystkich krajach na świecie, w związku z czym jej wynik jest wskaźnikiem stanu niemieckiej gospodarki zorientowanej na eksport, jak i mniejszym stopniu - całej globalnej gospodarki.

Najlepsze wyniki sprzedaży firma zanotowała w Indiach (wzrost o 23 proc.) i Chinach (wzrost o ponad 14 proc.), a także w Niemczech (9 proc. wzrostu), pomimo spadków w reszcie Europy. Wszystkie trzy główne działy Siemensa: biznes przemysłowy, energetyczny i ten związany z opieką zdrowotną odnotowały wyniki sprzedaży i zysk lepszy od prognozowanego. Rekordowo wysokie zyski przyniosła produkcja urządzeń dla do farm wiatrowych. Warta odnotowania jest rosnąca sprzedaż produktów związanych z opieką zdrowotną w Azji, w której rośnie standard życia a zarazem zapotrzebowanie na usługi medyczne.

Na dobry wynik niemieckiej firmy wpływ miało słabnące do dolara euro, duży wzrost sprzedaży na rynkach wschodzących, który zrekompensował spadki w Europie oraz oszczędności, które objęły m.in. zwolnienia pracowników.

Korporacja, której produkty obejmują min. generatory wiatru dla farm wiatrowych, szybkie pociągi i skanery rentgenowskie ogłosiła, że sprzedaż w ostatnich trzech miesiącach wzrosła o 4 procent do 19,2 mld euro w stosunku do poziomu sprzedaży w tym samym okresie w 2009 roku. W porównaniu do II kwartału zeszłego roku ilość nowych zamówień wzrosła o 22 procent do 20,81 mld euro (prognozowany 19,1)

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?