Volkswagen Poznań finiszuje z przygotowaniami do uruchomienia produkcji nowej generacji caddy. To najpopularniejsze auto z poznańskiej fabryki - drugim produkowanym tu samochodem jest VW Transporter - może jeszcze w tym roku znaleźć blisko 50 tys. nabywców.

Samochód ma zmieniony stylistycznie przód i bogatsze wyposażenie wnętrza. Oferowany będzie z 6 rodzajami silników, w tym z czterema wysokoprężnymi (wszystkie z wtryskiem paliwa typu Common Rail). Wszystkie jednostki spełniają nową normę czystości spalin Euro 5.

Poznańska fabryka, która w ubiegłym oraz na początku obecnego roku musiała stosować przestoje z powodu braku zamówień, chce w tym roku przełamać spadkowy trend i zwiększyć produkcję ze 138,2 tys. aut w roku 2009 do 149 tys. w roku obecnym. W pierwszej połowie roku produkcja wyniosła prawie 73,8 tys. samochodów. Jej głównymi klientami są niemieckie instytucje: w tym Niemiecka Poczta oraz Policja.

Volkswagen Poznań, który powstał na bazie spółki joint-venture Volkswagena AG oraz Fabryki Tarpan, zatrudnia obecnie prawie 6,3 tys. pracowników. Do końca 2010 roku wartość poznańskiej inwestycji niemieckiego właściciela fabryki sięgnie blisko miliarda euro.