Produkt Research in Motion z siedmiocalowym dotykowym wyświetlaczem jest odpowiedzią na gadżet Apple’a. Grupą docelową, do której adresowany jest produkt mają być użytkownicy smartfonów BlackBerry.

Na sklepowe półki w USA PlayBook ma trafić na początku przyszłego roku. W połowie roku będzie dostępny na rynkach międzynarodowych. Szef RIM Mike Lazaridis podczas prezentacji urządzenia na konferencji DevCon w San Francisco nie ujawnił ceny PlayBooka.

Sprzęt działa na procesorze ARM Cortex A9, pod kontrolą systemu operacyjnego BlackBerry Tablet OS. PlayBook ma oczywiście moduł Wi-Fi, bluetooth oraz sloty microUSB i microHDMI. Tablet ma dwie kamery, o rozdzielczości 3 i 5 megapikseli, nagrywające obraz w technologii HD (1080p).

RIM walczy o rentowny i rosnący rynek. W ciągu niecałego kwartału Apple sprzedał trzy miliony iPadów. Na rynku są też podobne urządzenia Samsunga (Galaxy Tab), Hewletta-Packarda i Motoroli.

Atutem RiM jest baza klientów biznesowych. Z jej smartfonów BlackBerry korzysta 250 tys. firm na całym świecie.