Rzecz dotyczy dróg znajdujących się w transeuropejskiej sieci drogowej. Wiadomo już, że na pewno wprowadzony zostanie audyt perspektywy bezpieczeństwa ruchu drogowego, i to na każdym etapie procesu przygotowania i realizacji tego rodzaju inwestycji drogowej.

Wszystko po to, by w prosty sposób kontrolować prawidłowość budowy. Każda inwestycja będzie musiała zostać też zbadana zwłaszcza pod względem jej wpływu na środowisko.

Przesądzono również, że w kodeksie drogowym wprowadzony zostanie obowiązek ustalania średnich społecznych kosztów wypadku śmiertelnego i poważnego. Zajmie się tym Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Nowe obowiązki czekają też policję. Ta będzie musiała bardzo drobiazgowo spisywać sprawozdania z wypadków drogowych (głównie tych śmiertelnych) i przekazywać je do rady.

Szczegółowe informacje powinien otrzymać zarządca pechowej drogi.