Jednak w rankingu siły marek Orlen z wynikiem 66 pkt (o 1 więcej niż rok temu) zajmuje dopiero 29. pozycję. W tym zestawieniu zdecydowanym liderem jest czekoladowy E. Wedel z wynikiem 81 pkt.
Marka Orlen w tym roku obchodziła dziesiątą rocznicę powstania. 3 kwietnia 2000 r. akcjonariusze Polskiego Koncernu Naftowego zdecydowali o przyjęciu nazwy handlowej Orlen. Firma tłumaczyła, że to połączenie słów orzeł i energia. Pierwsze oddaje polski charakter firmy, drugie jej siłę i światowy charakter. Pierwsza stacja paliw pod tą marką ruszyła 10 listopada 2000 r. w Jeleniej Górze.
Teraz znak orła to stały element polskich dróg, ale marka mimo ugruntowanej pozycji nie rezygnuje z dalszej promocji. W tym roku jedną z kluczowych była kampania marki Stop Cafe, czyli kawiarni prowadzonych na stacjach paliw. Została nagrodzona srebrną statuetką Effie Awards 2010. Ta marka sponsorowała też lekkoatletyczną grupę sportową, Mistrzostwa Europy w koszykówce mężczyzn, Mistrzostwa Europy w piłce siatkowej kobiet oraz Grand Prix 2010 w piłce siatkowej pań.
Wizerunek marki budują także zespoły Orlen Team, startujące w najważniejszych imprezach rajdowych w Polsce i na świecie oraz VervaReacinTeam. Ten zespół startuje w wyścigach formuły Porsche. Markę promuje też Grupa Sportowa Orlen na czele z najlepszymi polskimi lekkoatletami. Orlen stawia też na projekty społeczne jak Bezpieczne Drogi czy Dar Serca – stypendia czy pomoc rodzinnym domom dziecka. Marka sponsorowała też Europejskie Letnie Igrzyska Olimpiad Specjalnych.