Szlagierem rynkowym w Japonii okazał się samochód o napędzie hybrydowym Hondy, Fit który zdetronizował hybrydę rywala, królującą na rynku wewnętrznym od maja 2009 r. jako najchętniej kupowane auto.
Toyota sprzedała w styczniu 13 711 aut Prius, o 38,5 proc. mniej niż rok wcześniej, a Honda zwiększyła sprzedaż swojej hybrydy o 13,9 proc. do 14 873 sztuk — podała organizacja dealerów JADA.
Popularność Priusa zaczęła maleć po wygaśnięciu we wrześniu rządowego programu dopłat do pojazdów ekologicznych. Przewagą Fita, który pojawił się na rynku w październiku była niższa cena. W wersję podstawowej kosztuje 1,59 mln jenów (19 400 dolarów) i jest najtańszym w Japonii samochodem z napędem elektrycznym i spalinowym.
Nissan już oferuje elektrycznego Leafa, Honda wypuści koło marca kolejną wersję Fita, bo konkurencja na rynku ekologicznych pojazdów nasiliła się. Producenci starają się oferować auta oszczędniejsze w eksploatacji i tańsze od pierwszych wersji.
W styczniu rynek pojazdów mechanicznych w Japonii zmalał o 21,5 proc., piąty kolejny miesiąc, do 187 154 samochodów (bez małolitrażowych), ciężarówek i autobusów.