Turyści wybierają ślub i pielgrzymki

Turystyka eventowa może zwiększyć przychody biur podróży. W Polsce zaczyna się od wydarzeń religijnych

Publikacja: 25.02.2011 19:38

Turyści wybierają ślub i pielgrzymki

Foto: Bloomberg

Spektakularne ceremonie stają się poważnym źródłem przychodów dla branży turystycznej. Turystyka związana z budzącymi emocje wydarzeniami – tzw. eventowa – jest od dawna popularna za granicą. W Polsce dopiero się rozwija.

Za granicą hitem tego roku jest ślub księcia Williama i Kate Middelton. Zbliżająca się impreza mocno ożywia brytyjską turystykę, a już teraz w tamtejszych biurach podróży rozrywane są wycieczki na Wyspy Scilly, gdzie młoda para spędzi miodowy miesiąc. Według brytyjskiego dziennika "Daily Mail" uroczystość ma przyciągnąć do Londynu ok. 25 tys. obcokrajowców, głównie Rosjan, Brazylijczyków i Czechów. U tych ostatnich specjalne oferty w agencjach turystycznych i edukacyjnych pojawiają się już od kilku tygodni.

Oferty mają zresztą nie tylko największe biura w Europie, ale nawet linie lotnicze.  Niemieckie TUI proponuje romantyczny weekend w Londynie za 296 euro. Z kolei British Airways kusi specjalnym pakietem ślubnym w cenie od 795 dolarów w górę, z zakwaterowaniem w dwugwiazdkowym hotelu w Londynie.

Pierwsze propozycje zaczęły  się także pojawiać w Polsce. Chętni mogą wyjechać do Londynu w ramach tygodniowego kursu językowego, którego główną atrakcją jest udział w ślubie królewskiej pary. Kosztuje 535 funtów. W cenę wyjazdu wliczone jest m.in. zakwaterowanie u brytyjskiej rodziny oraz 15 – 20 godzin lekcyjnych – mówi Halina Juszczyk, dyrektor agencji edukacyjnej Language Abroad, która organizuje wyjazd.

Według Tomasza Pietrzaka z firmy Guarana Communications turystyka związana z ciekawymi wydarzeniami w Polsce dopiero raczkuje. – To mogą być np. wyjazdy na zagraniczne koncerty lub imprezy sportowe. Ale liczba wyjazdów związanych z różnymi spektakularnymi wydarzeniami będzie rosła  – uważa Pietrzak.

W Polsce biura podróży będą mogły teraz zarobić na beatyfikacji Jana Pawła II. Ofert z wycieczkami do Rzymu jest bardzo dużo, od takich za 300 zł obejmujących sam przejazd po kosztujące 4 tys. zł z zakwaterowaniem w hotelu w pobliżu Watykanu. Nie brak także wycieczek do miejsc kultu religijnego w Izraelu, Hiszpanii czy Portugalii.

Tymczasem szybciej niż wyjazdów eventowych przybywa wycieczek zamawianych na indywidualne życzenie. Dla Polaków specjalne propozycje mają nawet biura niemieckie. – Dostajemy sporo zapytań z Polski np. o wyjazd na ośmiodniowe safari  w Kenii i Tanzanii – mówi Andreas Smolarczyk, właściciel biura Travel Consulting & Events.

 

Spektakularne ceremonie stają się poważnym źródłem przychodów dla branży turystycznej. Turystyka związana z budzącymi emocje wydarzeniami – tzw. eventowa – jest od dawna popularna za granicą. W Polsce dopiero się rozwija.

Za granicą hitem tego roku jest ślub księcia Williama i Kate Middelton. Zbliżająca się impreza mocno ożywia brytyjską turystykę, a już teraz w tamtejszych biurach podróży rozrywane są wycieczki na Wyspy Scilly, gdzie młoda para spędzi miodowy miesiąc. Według brytyjskiego dziennika "Daily Mail" uroczystość ma przyciągnąć do Londynu ok. 25 tys. obcokrajowców, głównie Rosjan, Brazylijczyków i Czechów. U tych ostatnich specjalne oferty w agencjach turystycznych i edukacyjnych pojawiają się już od kilku tygodni.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?