Dotąd firmy dystrybuujące farmaceutyki wiązały ze sobą małe, niezależne apteki programami lojalnościowymi i koncentrowały się na ich rozwoju. Teraz odkryły nowe narzędzie - franczyzę, która od dawna sprawdza się w innych branżach. Pod koniec ubiegłego roku mocne wejście na rynek franczyzowy zapowiadał lider rynku - giełdowa Neuca.
- Testujemy teraz program w 30 aptekach uczestniczących w programie lojalnościowym Partner. Pracujemy nad rozwojem przeznaczonego dla franczyzobiorców pakietu biznesowego, obejmującego m.in. doradztwo oraz wsparcie marketingowe - mówi "Rz" Piotr Sucharski, prezes Neuca. - Powinien być gotowy w ciągu najbliższych miesięcy.
- W naszym przypadku jest to kompletny program franczyzowy, stworzony we współpracy z Agencją Rozwoju Systemów Sieciowych - mówi "Rz" Jakub Matuszkiewicz, koordynator ds franczyzy z firmy Mediq Polska (apteczna spółka czwartego gracza na hurtowym rynku leków, ACP Pharma).
Mediq Polska wystartował z programem franczyzowym w ubiegłym roku. Na razie uczestniczy w nim sześć aptek, do końca roku ma ich być 40. - Docelowo chcemy mieć 200 placówek związanych z nami programem franczyzowym - mówi Matuszkiewicz.
Polska Grupa Farmaceutyczna, drugi gracz na rynku, buduje swoją sieć w oparciu o markę „Dbam o Zdrowie", z której w formie franczyzy korzysta już 309 aptek.