Enea znalazła się w gronie laureatów nagrodzonych certyfikatem w kategorii ekologii, razem z markami takimi jak Toyota, Orlen czy Duracell.

Poznańska grupa energetyczna wyjaśnia, że budowanie społeczeństwa świadomego ekologicznie jest jednym z celów wpisanych w strategię firmy.

Ale co tak naprawdę wpływa na to jak postrzegają ją odbiorcy? W listopadzie 2010 r. firma uruchomiła kampanię reklamową z udziałem znanego aktora - Michała Żebrowskiego. Aktor został medialnym ambasadorem Enei i ma być twarzą promocyjną firmy przez co najmniej dwa lata.

Enea kreuje swój wizerunek jako spółka, która inwestuje w odnawialne źródła energii i inicjuje projekty edukacyjne informujące o możliwościach racjonalnego wykorzystywania energii elektrycznej i sposobach ochrony środowiska. W swoich materiałach Enea przekonuje, że warto żyć w zgodzie z naturą, a taki wybór nie oznacza rezygnacji z dotychczasowego komfortu.

Działania te przynoszą skutek, ponieważ konsumenci uznali Eneę za zieloną, choć tak samo jak większość firm energetycznych w Polsce wytwarza ona ponad 90 proc. energii elektrycznej z węgla, emitując tym samym duże ilości CO

2

do atmosfery.