Jak powiedział rzecznik lotniska Chopina Przemysław Przybylski, samoobsługa jest coraz bardziej popularna wśród pasażerów.
"W lipcu i sierpniu, kiedy odprawiamy najwięcej pasażerów, korzystanie z nowych form odpraw, jak m.in. internet, samoobsługowe kioski zwane self check-in, czy przez telefon, dają pasażerom możliwość uniknięcia stania w kolejce do tradycyjnych +okienkowych+ form odprawy" - powiedział Przybylski.
Z danych lotniska wynika, że w styczniu 2010 r. ponad 90 proc. osób odlatujących z Warszawy korzystało z tradycyjnej formy odprawy, ale w grudniu ub.r. było to 74 proc. "W ciągu całego 2010 r. pasażerowie prawie 150 tys. razy korzystali z samoobsługowych kiosków udostępnionych na ternie portu i ponad 35 tys. razy odprawiali się przez internet" - powiedział Przybylski.
Pasażer, który odprawi się sam w takim kiosku, otrzyma wydrukowaną kartę pokładową, może udać się do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu. Podróżujący z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym, może nadać swój bagaż na specjalnym stanowisku.
Jak powiedział Przybylski, pierwsze kioski self check-in zostały uruchomione we wrześniu 2008 r. "Jako pierwsza możliwość samodzielnej odprawy dała swoim pasażerom Lufthansa, która do dziś jest liderem pod względem liczby odprawianych w ten sposób pasażerów. Za przykładem niemieckich linii poszli inni przewoźnicy i dziś na lotnisku samodzielnie odprawiać mogą się również pasażerowie Air France/KLM, Austrian Airlines, Finnaira oraz oczywiście Polskich Linii Lotniczych LOT" - powiedział.