Piątnica inwestuje w twarogi

W ciągu najbliższych dwóch lat największy w Polsce producent serka wiejskiego wyda kilkadziesiąt milionów złotych, aby produkować więcej białych serów

Publikacja: 18.09.2011 10:09

ZBIGNIEW KALINOWSKI - PREZES OKRĘGOWEJ SPÓŁDZIELNI MLECZARSKIEJ W PIĄTNICY

ZBIGNIEW KALINOWSKI - PREZES OKRĘGOWEJ SPÓŁDZIELNI MLECZARSKIEJ W PIĄTNICY

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Dobrzyński

- Rynek tradycyjnego twarogu nie ma już raczej szans na szybki rozwój. Będzie natomiast rosnąć popyt na innowacyjne produkty twarogowe  – mówi  „Rz" Zbigniew Kalinowski, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica. Kierowana przez niego firma chce wykorzystać ten trend i na przełomie września i października tego roku wprowadzi na rynek serek w plastrach. Podobny produkt oferuje już kilku konkurentów Piątnicy, m.in. Grupa Polmlek pod marką Capresi.

Linia do produkcji serka w plasterkach kosztowała ok. 7 mln zł. Na tym jednak inwestycje Piątnicy związane z produkcją twarogów się nie skończą. Zbigniew Kalinowski zapowiada, że firma planuje w ciągu najbliższym lat zainwestować w kolejne linie twarogowe kilkadziesiąt milionów złotych.

W ostatnich dniach Piątnica weszła na rynek mleka świeżego. Produkuje je w zakładzie w Ostrołęce, który przejęła w marcu tego roku.

Pod swoją marką zamierza sprzedawać także pozostałe produkty wytwarzane przez Spółdzielnię Mleczarską Ostrołęka. Wprowadzenie na rynek wyrobów z logo Piątnicy ma zakończyć się w najbliższych miesiącach.

Decyzja zarządu o ujednoliceniu marki nie dziwi. Piątnica jest obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek mleczarskich w Polsce. W ubiegłorocznym rankingu „Rz" wyceniła jej  wartość na ok. 234 mln zł.

Największą rozpoznawalność marce Piątnica dają serki wiejskie. Spółdzielnia wprowadziła je jako pierwsza w Polsce 20 lat temu i do dziś jest ich największym producentem w naszym kraju. Piątnica ma także mocną pozycję na rynku śmietany i twarożków do smarowania pieczywa. Oferuje także sery mascarpone i kefiry.

Tuż po finalizacji fuzji z Ostrołęką Piątnica zapowiedziała, że w tym roku jej przychody mogą wynieść  650 – 700 mln zł. Natomiast do 2015 r. spółdzielnia chciałaby zwiększyć je do ok. 1 mld zł.

Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w 2011 r. wartość polskiego rynku produktów z mleka może wynieść 14,3 mld zł. Będzie  o  600 mln zł wyższa niż rok wcześniej. Polska jest największym rynkiem twarogów  na świecie. Instytut badawczy Nielsen podaje, że od czerwca 2010 r. do maja 2011 r. kupiliśmy ich o niemal 14 proc. więcej niż przed rokiem. Nasze wydatki na twarogi  urosły  w tym czasie o 13,4 proc., do ponad 2 mld zł.

- Rynek tradycyjnego twarogu nie ma już raczej szans na szybki rozwój. Będzie natomiast rosnąć popyt na innowacyjne produkty twarogowe  – mówi  „Rz" Zbigniew Kalinowski, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica. Kierowana przez niego firma chce wykorzystać ten trend i na przełomie września i października tego roku wprowadzi na rynek serek w plastrach. Podobny produkt oferuje już kilku konkurentów Piątnicy, m.in. Grupa Polmlek pod marką Capresi.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?