- Rynek tradycyjnego twarogu nie ma już raczej szans na szybki rozwój. Będzie natomiast rosnąć popyt na innowacyjne produkty twarogowe – mówi „Rz" Zbigniew Kalinowski, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica. Kierowana przez niego firma chce wykorzystać ten trend i na przełomie września i października tego roku wprowadzi na rynek serek w plastrach. Podobny produkt oferuje już kilku konkurentów Piątnicy, m.in. Grupa Polmlek pod marką Capresi.
Linia do produkcji serka w plasterkach kosztowała ok. 7 mln zł. Na tym jednak inwestycje Piątnicy związane z produkcją twarogów się nie skończą. Zbigniew Kalinowski zapowiada, że firma planuje w ciągu najbliższym lat zainwestować w kolejne linie twarogowe kilkadziesiąt milionów złotych.
W ostatnich dniach Piątnica weszła na rynek mleka świeżego. Produkuje je w zakładzie w Ostrołęce, który przejęła w marcu tego roku.
Pod swoją marką zamierza sprzedawać także pozostałe produkty wytwarzane przez Spółdzielnię Mleczarską Ostrołęka. Wprowadzenie na rynek wyrobów z logo Piątnicy ma zakończyć się w najbliższych miesiącach.
Decyzja zarządu o ujednoliceniu marki nie dziwi. Piątnica jest obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek mleczarskich w Polsce. W ubiegłorocznym rankingu „Rz" wyceniła jej wartość na ok. 234 mln zł.