Polo GTI to propozycja dla osób szukających małego, szybkiego,a zarazem oszczędnego auta. Samochód napędza 180 konny silnik o pojemności 1,4 litra z kompresorem i turbosprężarką. Konstruktorzy postawili nie tylko na przyzwoite osiągi (prędkość maksymalna 229 km/h i przyspieszenie do „setki" w 6,9 s.), ale też na umiarkowane zużycie paliwa. Według danych producenta Polo GTI spala średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Dla porównania, poprzedni model, wyposażony w 1,8 litrowy silnik turbo, zużywał co najmniej 7,9 litra na „setkę".
Nowy model seryjnie wyposażony jest w 7-stopniową przekładnię DSG, oraz układ XDS poprawiający trakcję auta podczas pokonywania zakrętów.
Polo GTI z zewnątrz wyróżniają m.in.czerwone listwy na osłonie chłodnicy, wlot powietrza o strukturze plastra miodu w przednim spojlerze, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz podwójna końcówka wydechu.
Samochód wyceniono na 76 390 zł.
Modelem Golf GTI Edition 35 Volkswagen chce natomiast uczcić 35-lecie obecności na rynku tej usportowionej odmiany swojego najpopularniejszego kompaktu. Pierwszego Golfa GTI wyprodukowano w 1976 r., przez lata model ten znalazł niemal dwa miliony nabywców.