Dwa nowe modele Volkswagena

Nowy Rok Volkswagen przywita dwoma nowymi modelami. W ofercie polskich salonów pojawią się Polo GTI oraz jubileuszowa wersja Golfa GTI – Edition 35

Publikacja: 29.12.2011 18:38

Dwa nowe modele Volkswagena

Foto: materiały prasowe

Polo GTI to propozycja dla osób szukających małego, szybkiego,a zarazem oszczędnego auta. Samochód napędza 180 konny silnik o pojemności 1,4 litra z kompresorem i turbosprężarką. Konstruktorzy postawili nie tylko na przyzwoite osiągi (prędkość maksymalna 229 km/h i przyspieszenie do „setki" w 6,9 s.), ale też na umiarkowane zużycie paliwa. Według danych producenta Polo GTI spala średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Dla porównania, poprzedni model, wyposażony w 1,8 litrowy silnik turbo, zużywał co najmniej 7,9 litra na „setkę".

Nowy model seryjnie wyposażony jest w 7-stopniową przekładnię DSG, oraz układ XDS poprawiający trakcję auta podczas pokonywania zakrętów.

Polo GTI z zewnątrz wyróżniają m.in.czerwone listwy na osłonie chłodnicy, wlot powietrza o strukturze plastra miodu w przednim spojlerze, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz podwójna końcówka wydechu.

Samochód wyceniono na 76 390 zł.

Modelem Golf GTI Edition 35 Volkswagen chce natomiast uczcić 35-lecie obecności na rynku tej usportowionej odmiany swojego najpopularniejszego kompaktu. Pierwszego Golfa GTI wyprodukowano w 1976 r., przez lata model ten znalazł niemal dwa miliony nabywców.

Jubileuszowa odmiana ma 235 konny silnik – o 25 KM mocniejszy niż w standardowym GTI. Rozpędza się do setki w 6,6 sekundy i może mknąć z maksymalną prędkością 247 km/h. Zużywa średnio ok. 8 l. paliwa na 100 km.

Samochód upiększono m.in. logiem z liczbą „35", które znajdziemy na błotnikach, listwach progowych i oparciach siedzeń.

Golf GTI Edition 35 z manualną skrzynią biegów kosztuje 113 690 zł, a wersja z przekładnią DSG 121 590 zł.

Polo GTI to propozycja dla osób szukających małego, szybkiego,a zarazem oszczędnego auta. Samochód napędza 180 konny silnik o pojemności 1,4 litra z kompresorem i turbosprężarką. Konstruktorzy postawili nie tylko na przyzwoite osiągi (prędkość maksymalna 229 km/h i przyspieszenie do „setki" w 6,9 s.), ale też na umiarkowane zużycie paliwa. Według danych producenta Polo GTI spala średnio 5,9 l paliwa na 100 km. Dla porównania, poprzedni model, wyposażony w 1,8 litrowy silnik turbo, zużywał co najmniej 7,9 litra na „setkę".

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej