An­dy Ru­bin, szef pio­nu mo­bil­ne­go w Go­ogle'u, ogło­sił, że 24 – 25 grud­nia ak­ty­wo­wa­nych zo­sta­ło 3,7 mln no­wych te­le­fo­nów i ta­ble­tów z sys­te­mem Go­ogle'a, An­dro­idem. To ponad pięć ra­zy wię­cej niż w zwy­kłym dniu.

Jak ob­li­czy­ła fir­ma ana­li­tycz­na Flur­ry, któ­ra śle­dzi no­we ak­ty­wa­cje urzą­dzeń mo­bil­nych na pod­sta­wie po­bie­ra­nych na nie apli­ka­cji, tyl­ko w dzień Bo­że­go Na­ro­dze­nia uru­cho­mio­no łącz­nie aż 6,8 mln urzą­dzeń z An­dro­idem i sys­te­mem Ap­ple'a – iOS. To 350 proc. wię­cej niż

za­zwy­czaj i po­naddwu­krot­nie wię­cej niż 25 grud­nia 2010 ro­ku. W ca­łym te­go­rocz­nym okre­sie świą­tecz­nym ak­ty­wo­wa­no 8,5 mln te­le­fo­nów i ta­ble­tów wy­po­sa­żo­nych w te dwa sys­te­my ope­ra­cyj­ne.

Ja­ka licz­ba ak­ty­wa­cji przy­pa­dła na każ­de­go z ry­wa­li? Ana­li­ty­cy sza­cu­ją, że 25 grud­nia plat­for­mie Go­ogle'a przy­by­ły 3 mln no­wych urzą­dzeń, Ap­ple'owi zaś – oko­ło 3,8 mln.

Ten ostat­ni bi­je ko­lej­ne re­kor­dy sprze­da­ży. We­dług pro­gnoz w ostat­nim kwar­ta­le 2011 r. na świe­cie ro­zej­dzie się 28 – 30 mln iPho­ne'ów i 18 – 19 mln iPadów.