Air France-KLM: trzyletni plan oszczędności

Zamrożenie płac i redukcję floty przewiduje 3-letni plan największego w Europie przewoźnika, mający zlikwidować jego problemy finansowe

Publikacja: 13.01.2012 16:04

Air France-KLM: trzyletni plan oszczędności

Foto: Bloomberg

Dyrekcja przewoźnika ogłosiła kolejne posunięcia w zaciskaniu pasa po serii strajków pracowniczych. Francusko-holenderski przewoźnik postanowił zmniejszyć do końca 2014 r. dług o 2 mld euro do ok.4,5 mld  i  zapowiedział redukcję floty poprzez zmniejszenie o miliard euro inwestycji w samoloty.

Plan zakłada kombinację działań oszczędnościowych podejmowanych natychmiast i w  dłuższym okresie.  Oszczędności  dotyczące miliarda euro zostaną zrealizowane natychmiast; chodzi m.in. o zamrożenie siatki płac w 2012 i 2013 r. Zamrożenie etatów postanowione we wrześniu 2011 r. będzie nadal obowiązywać, pracodawca podejmie rozmowy ze związkami o renegocjacji reguł  zatrudnienia dla osiągnięcia znacznej poprawy  wydajności.

Air France-KLM zmniejszyła plany rozwoju mocy przewozowych w latach 2012-14, aby zwiększyć popyt na dostępne miejsca za pasażerskie. „Ze względu na niepewne warunki gospodarcze i utrzymującą  się nierównowagę miedzy podażą i popytem w transporcie  rada uznała za konieczne utrzymanie niemal stabilnej mocy przewozowej w transporcie  osób i frachtu" – stwierdza komunikat przewoźnika.

AF-KLM odroczy terminy odbioru samolotów Airbusa i Boeinga, w tym dwóch superjumbo A380. Wcześniej obiecał zmniejszenie inwestycji planowanych na 2009-11 r. z 6 mld do niecałych 5 mld euro poprzez odroczenie  terminów odbioru i rezygnacje z opcji.

Przewoźnik zapewnił  jednak europejskiego producenta, że podtrzymuje zamówienie 25 sztuk kompozytowego A350. W ubiegłym tygodniu ogłosił  z kolei o zamówieniu 25 B787 Dreamliner z dwiema opcjami na 40 albo na 60 dalszych, o wartości w najdroższym wariancie 27 mld dolarów.

-Musieliśmy  podjąć takie działania, bo nasz dług i koszty jednostkowe stały się zbyt duże, także z powodu strat na trasach krajowych  i  europejskich – stwierdził szef KLM, Peter Hartman. – Robimy to teraz, by uniknąć kłopotów  później.

Dyrekcja przewoźnika ogłosiła kolejne posunięcia w zaciskaniu pasa po serii strajków pracowniczych. Francusko-holenderski przewoźnik postanowił zmniejszyć do końca 2014 r. dług o 2 mld euro do ok.4,5 mld  i  zapowiedział redukcję floty poprzez zmniejszenie o miliard euro inwestycji w samoloty.

Plan zakłada kombinację działań oszczędnościowych podejmowanych natychmiast i w  dłuższym okresie.  Oszczędności  dotyczące miliarda euro zostaną zrealizowane natychmiast; chodzi m.in. o zamrożenie siatki płac w 2012 i 2013 r. Zamrożenie etatów postanowione we wrześniu 2011 r. będzie nadal obowiązywać, pracodawca podejmie rozmowy ze związkami o renegocjacji reguł  zatrudnienia dla osiągnięcia znacznej poprawy  wydajności.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni