Reklama

Air France-KLM: trzyletni plan oszczędności

Zamrożenie płac i redukcję floty przewiduje 3-letni plan największego w Europie przewoźnika, mający zlikwidować jego problemy finansowe

Publikacja: 13.01.2012 16:04

Air France-KLM: trzyletni plan oszczędności

Foto: Bloomberg

Dyrekcja przewoźnika ogłosiła kolejne posunięcia w zaciskaniu pasa po serii strajków pracowniczych. Francusko-holenderski przewoźnik postanowił zmniejszyć do końca 2014 r. dług o 2 mld euro do ok.4,5 mld  i  zapowiedział redukcję floty poprzez zmniejszenie o miliard euro inwestycji w samoloty.

Plan zakłada kombinację działań oszczędnościowych podejmowanych natychmiast i w  dłuższym okresie.  Oszczędności  dotyczące miliarda euro zostaną zrealizowane natychmiast; chodzi m.in. o zamrożenie siatki płac w 2012 i 2013 r. Zamrożenie etatów postanowione we wrześniu 2011 r. będzie nadal obowiązywać, pracodawca podejmie rozmowy ze związkami o renegocjacji reguł  zatrudnienia dla osiągnięcia znacznej poprawy  wydajności.

Air France-KLM zmniejszyła plany rozwoju mocy przewozowych w latach 2012-14, aby zwiększyć popyt na dostępne miejsca za pasażerskie. „Ze względu na niepewne warunki gospodarcze i utrzymującą  się nierównowagę miedzy podażą i popytem w transporcie  rada uznała za konieczne utrzymanie niemal stabilnej mocy przewozowej w transporcie  osób i frachtu" – stwierdza komunikat przewoźnika.

AF-KLM odroczy terminy odbioru samolotów Airbusa i Boeinga, w tym dwóch superjumbo A380. Wcześniej obiecał zmniejszenie inwestycji planowanych na 2009-11 r. z 6 mld do niecałych 5 mld euro poprzez odroczenie  terminów odbioru i rezygnacje z opcji.

Przewoźnik zapewnił  jednak europejskiego producenta, że podtrzymuje zamówienie 25 sztuk kompozytowego A350. W ubiegłym tygodniu ogłosił  z kolei o zamówieniu 25 B787 Dreamliner z dwiema opcjami na 40 albo na 60 dalszych, o wartości w najdroższym wariancie 27 mld dolarów.

Reklama
Reklama

-Musieliśmy  podjąć takie działania, bo nasz dług i koszty jednostkowe stały się zbyt duże, także z powodu strat na trasach krajowych  i  europejskich – stwierdził szef KLM, Peter Hartman. – Robimy to teraz, by uniknąć kłopotów  później.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama