Analitycy z amerykańskiej firmy badawczej spodziewają się ,że w tym roku na całym świecie sprzeda się 254 mln sztuk telewizorów. – Warunki ekonomiczne poprawiały się, ale wolniej, niż oczekiwano. Konsumenci zwłaszcza na rynkach dojrzałych jak Europa wciąż ostrożnie wydają pieniądze – mówi Paul Gagnon z DisplaySearch. Dodaje także, że spadek cen nie okazał się tak wysoki, jak obserwowano to w latach wcześniejszych. Chodzi zwłaszcza o modele najnowszej generacji jak 3D czy LED.
Co ciekawe w 2011 r. wciąż ok. 25-30 proc. sprzedaży stanowią już kilka lat temu skazane na zniknięcie z rynku telewizory kineskopowe, jednak w tym roku spadnie on o połowę. Zdecydowanym liderem jest technologia LCD, która w 2011 r. odpowiadała za 82 proc. sprzedaży, a w tym roku będzie to 88 proc. W tym przypadku najszybciej rośnie zainteresowanie odbiornikami z podświetleniem LED.
W Polsce także prognozy branży są optymistyczne, a sprzedaż telewizorów może sięgnąć 2,1 mln sztuk. Lider rynku czyli Samsung w 2011 r. zanotował jej wzrost o 5 proc., w tym roku także spodziewa się kilkuprocentowej dynamiki. Na naszym rynku także dominującą technologią jest LED. pm