Według różnych prognoz sprzedaż laptopów typu ultrabook w 2011 r. wyniosła ok. 2 mln sztuk. To dopiero podbijający rynek nowy typ laptopów, wyróżniający się niewielką wagą, zazwyczaj maksymalnie 1,5 kg, oraz grubością do 20 mm. Jednocześnie dysponują baterią pozwalającą nawet na 8 godzin pracy. Ich ceny to wciąż ok. 800 – 1000 dol.
Punktem odniesienia dla konkurencji jest MacBook Air firmy Apple, a dzisiaj ultrabooki w ofercie mają niemal wszyscy producenci komputerów, tacy jak Acer, Asus, Samsung, HP, Toshiba czy Lenovo.
Firma DisplaySearch prognozuje, że w tym roku ich sprzedaż wzrośnie już do ok. 20 mln sztuk, w kolejnych latach ma zyskiwać niemal równie mocno. W 2015 r. zbliży się do progu 100 mln sztuk rocznie, a dwa lata później ma wynieść ok. 180 mln sztuk. Wtedy sprzedaż komputerów przenośnych na świecie ma wynieść 432 mln sztuk, więc ultrabooki obok tabletów będą wtedy jedną z wiodących kategorii na rynku. – Dla konsumentów ważna jest zwłaszcza długość pracy baterii – podaje DisplaySearch. Jednak nie bez znaczenia jest także nowoczesny design, w który inwestują wszyscy producenci. Poprzeczkę w tym zakresie wysoko zawiesił Apple.