We­dług róż­nych pro­gnoz sprze­daż lap­to­pów ty­pu ul­tra­bo­ok w 2011 r. wy­nio­sła ok. 2 mln sztuk. To do­pie­ro pod­bi­ja­ją­cy ry­nek no­wy typ lap­to­pów, wy­róż­nia­ją­cy się nie­wiel­ką wa­gą, za­zwy­czaj mak­sy­mal­nie 1,5 kg, oraz gru­bo­ścią do 20 mm. Jed­no­cze­śnie dys­po­nu­ją ba­te­rią po­zwa­la­ją­cą na­wet na 8 go­dzin pra­cy. Ich ce­ny to wciąż ok. 800 – 1000 dol.

Punk­tem od­nie­sie­nia dla kon­ku­ren­cji jest MacBook Air fir­my Ap­ple, a dzi­siaj ul­tra­bo­oki w ofer­cie ma­ją niemal wszy­scy pro­du­cen­ci kom­pu­te­rów, tacy jak Acer, Asus, Sam­sung, HP, To­shi­ba czy Le­no­vo.

Fir­ma DisplaySearch pro­gno­zu­je, że w tym ro­ku ich sprze­daż wzro­śnie już do ok. 20 mln sztuk, w ko­lej­nych la­tach ma zy­ski­wać nie­mal rów­nie moc­no. W 2015 r. zbli­ży się do pro­gu 100 mln sztuk rocz­nie, a dwa la­ta póź­niej ma wy­nieść ok. 180 mln sztuk. Wte­dy sprze­daż kom­pu­te­rów prze­no­śnych na świe­cie ma wy­nieść 432 mln sztuk, więc ul­tra­bo­oki obok ta­ble­tów bę­dą wte­dy jed­ną z wio­dą­cych ka­te­go­rii na ryn­ku. – Dla kon­su­men­tów waż­na jest zwłasz­cza dłu­gość pra­cy ba­te­rii – podaje DisplaySearch. Jed­nak nie bez zna­cze­nia jest tak­że no­wo­cze­sny de­sign, w któ­ry in­we­stu­ją wszy­scy pro­du­cen­ci. Po­przecz­kę w tym za­kre­sie wy­so­ko za­wie­sił Ap­ple.