Spół­ka na­le­ży do fran­cu­skiej Gro­upa­my, a ofi­cjal­nie roz­pocz­nie sprze­daż w Polsce w naj­bliższą nie­dzie­lę. W pierw­szej ko­lej­no­ści bę­dą ofe­ro­wa­ne po­li­sy ko­mu­ni­ka­cyj­ne. – Każdy klient ku­pu­ją­cy przez In­ter­net lub te­le­fon bę­dzie miał de­dy­ko­wa­ne­go oso­bi­ste­go do­rad­cę, któ­re­go bę­dzie znał z imie­nia i na­zwi­ska – mó­wi Ro­bert So­ko­łow­ski, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny Pro­ama.

Po­cząt­ko­wo fir­ma za­kła­da­ła, że w Pol­sce bę­dzie sprze­da­wać ubez­pie­cze­nia po­przez czy­sty mo­del di­rect, czy­li przez te­le­fon i In­ter­net. O tym, że stra­te­gia sprze­da­ży opar­ta je­dy­nie na no­wych ka­na­łach w Pol­sce nie jest sku­tecz­na, prze­ko­na­ły się jed­nak Li­ber­ty Di­rect czy Lin­k4. Od nie­daw­na do sprze­da­ży in­ter­ne­to­wej i te­le­fo­nicz­nej do­łą­cza­ją też tra­dy­cyj­ne me­to­dy agen­cyj­ne, bo w prze­ciw­nym ra­zie nie by­łyby w sta­nie wy­pra­co­wać za­kła­da­nych ce­lów sprze­da­żo­wych. Jak wy­ni­ka z da­nych Pol­skiej Izby Ubez­pie­czeń, ka­na­ła­mi di­rect sprze­da­wa­nych jest w Pol­sce tyl­ko 5 proc. ubez­pie­czeń mo­to­ry­za­cyj­nych.

Fir­ma od po­cząt­ku dzia­łal­no­ści bę­dzie współ­pra­co­wać z mul­tia­gen­cja­mi oraz sprze­da­wać po­li­sy we współ­pra­cy z ban­ka­mi (ka­nał ban­cas­su­ran­ce). O klien­tów Pro­ama chce za­wal­czyć wyższy­mi niż ryn­ko­we zniżka­mi: ci, któ­rzy ma­ją je w in­nych fir­mach na po­zio­mie 60 proc., w Pro­amie do­sta­ną 70 proc., za­rów­no na po­li­sy AC, jak i OC. Opcja ta ma być ofe­ro­wa­na bez­ter­mi­no­wo. – W Pol­sce ok. 60 proc. osób ubez­pie­cza­ją­cych się w za­kre­sie AC ko­mu­ni­ka­cyj­ne­go ko­rzy­sta z mak­sy­mal­nej 60-proc. zniżki – za­uwa­ża So­ko­łow­ski. Aby osią­gnąć po­ziom ren­tow­no­ści na pol­skim ryn­ku, trze­ba zdo­być mię­dzy 500 a 700 tys. klien­tów. –  Po I lub II kwar­ta­le bę­dzie­my mogli okre­ślić na­sze ce­le. In­we­stu­je­my dłu­go­ter­mi­no­wo i je­ste­śmy w sta­nie cze­kać na­wet osiem lat, że­by na­sza dzia­łal­ność za­czę­ła być do­cho­do­wa – mó­wi Ro­bert So­ko­łow­ski.

Po­za tra­dy­cyj­ny­mi po­li­sa­mi mo­to­ry­za­cyj­ny­mi w Pol­sce fir­ma bę­dzie też ofe­ro­wać NNW do­mo­we, ubez­pie­cze­nie od utra­ty pra­cy oraz ubez­pie­cze­nie ochro­ny praw­nej.

Gro­upa­ma to fran­cu­ski ubez­pie­czy­ciel z po­nad 100-let­nią tra­dy­cją, ob­słu­gu­ją­cy na świe­cie 16 mln klien­tów. W 2010 r. przy­cho­dy gru­py wy­nio­sły 17,6 mld eu­ro, a zysk net­to 398 mln eu­ro.