Spółka należy do francuskiej Groupamy, a oficjalnie rozpocznie sprzedaż w Polsce w najbliższą niedzielę. W pierwszej kolejności będą oferowane polisy komunikacyjne. – Każdy klient kupujący przez Internet lub telefon będzie miał dedykowanego osobistego doradcę, którego będzie znał z imienia i nazwiska – mówi Robert Sokołowski, dyrektor generalny Proama.
Początkowo firma zakładała, że w Polsce będzie sprzedawać ubezpieczenia poprzez czysty model direct, czyli przez telefon i Internet. O tym, że strategia sprzedaży oparta jedynie na nowych kanałach w Polsce nie jest skuteczna, przekonały się jednak Liberty Direct czy Link4. Od niedawna do sprzedaży internetowej i telefonicznej dołączają też tradycyjne metody agencyjne, bo w przeciwnym razie nie byłyby w stanie wypracować zakładanych celów sprzedażowych. Jak wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, kanałami direct sprzedawanych jest w Polsce tylko 5 proc. ubezpieczeń motoryzacyjnych.
Firma od początku działalności będzie współpracować z multiagencjami oraz sprzedawać polisy we współpracy z bankami (kanał bancassurance). O klientów Proama chce zawalczyć wyższymi niż rynkowe zniżkami: ci, którzy mają je w innych firmach na poziomie 60 proc., w Proamie dostaną 70 proc., zarówno na polisy AC, jak i OC. Opcja ta ma być oferowana bezterminowo. – W Polsce ok. 60 proc. osób ubezpieczających się w zakresie AC komunikacyjnego korzysta z maksymalnej 60-proc. zniżki – zauważa Sokołowski. Aby osiągnąć poziom rentowności na polskim rynku, trzeba zdobyć między 500 a 700 tys. klientów. – Po I lub II kwartale będziemy mogli określić nasze cele. Inwestujemy długoterminowo i jesteśmy w stanie czekać nawet osiem lat, żeby nasza działalność zaczęła być dochodowa – mówi Robert Sokołowski.
Poza tradycyjnymi polisami motoryzacyjnymi w Polsce firma będzie też oferować NNW domowe, ubezpieczenie od utraty pracy oraz ubezpieczenie ochrony prawnej.
Groupama to francuski ubezpieczyciel z ponad 100-letnią tradycją, obsługujący na świecie 16 mln klientów. W 2010 r. przychody grupy wyniosły 17,6 mld euro, a zysk netto 398 mln euro.