55 mln zł straty netto Przewozów Regionalnych

Przewozy Regionalne odnotowały w 2011 roku 55 mln zł starty netto - poinformowała w poniedziałek dziennikarzy prezes spółki Małgorzata Kuczewska- Łaska. W 2010 r. strata netto przewoźnika wynosiła ok. 170 mln zł

Publikacja: 12.03.2012 13:04

55 mln zł straty netto Przewozów Regionalnych

Foto: Fotorzepa, Darek Gorajski DG Darek Gorajski

Strata  to konsekwencja zapłaty 73 mln zł odsetek na rzecz PKP Polskich Linii Kolejowych od sięgającego już 400 mln zł długu za korzystanie z infrastruktury. To, jak wyjaśnia Małgorzata Kuczewska – Łaska, prezes przewoźnik zobowiązanie historyczne. Bieżące należności spółka spłaca.

Porozumienie w sprawie spłaty długu nie zostało jednak jeszcze zawarte, a PKP PLK sprawę skierowała do sądu.  – Będziemy prowadzić rozmowy na temat spłaty tego długu w ramach mediacji przesądowych – mówi Małgorzata Kuczewska – Łaska.  Jak dodała szefowa Przewozów Regionalnych pozostałe zobowiązania    -  wobec PKP SA  - spółka spłaca regularnie.

Wszystkie zobowiązania spółki, wraz z bieżącymi to 500 mln  zł.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółce udało się znaczni poprawić swoje wyniki. Rok 2010 Przewozy Regionalne zakończyły strata 169,6 mln zł.  Strata na działalności operacyjnej wynosiła  119 mln zł.

Koszty spółki utrzymały się rok do roku na praktycznie nie zmienionym poziomie  ponad 1,9 mld zł.  Poprawę wyniku udało się uzyskać dzięki zwiększeniu przychodów i dopłaty marszałków do zamawianych przewozów. W roku 2010 marszałkowie  dopłacili do regionalnych połączeń kolejowych 810 mln zł. Już w roku zeszłym – 928 mln zł.

Plany na 2012 rok przewidują wypracowanie zysku operacyjnego na poziomie 20 mln zł. Strata netto ma spaść do 41 mln zł. Marszałkowie do zamówionych pociągów mają dopłacić  już 970 mln zł.

Strata  to konsekwencja zapłaty 73 mln zł odsetek na rzecz PKP Polskich Linii Kolejowych od sięgającego już 400 mln zł długu za korzystanie z infrastruktury. To, jak wyjaśnia Małgorzata Kuczewska – Łaska, prezes przewoźnik zobowiązanie historyczne. Bieżące należności spółka spłaca.

Porozumienie w sprawie spłaty długu nie zostało jednak jeszcze zawarte, a PKP PLK sprawę skierowała do sądu.  – Będziemy prowadzić rozmowy na temat spłaty tego długu w ramach mediacji przesądowych – mówi Małgorzata Kuczewska – Łaska.  Jak dodała szefowa Przewozów Regionalnych pozostałe zobowiązania    -  wobec PKP SA  - spółka spłaca regularnie.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku