Jak podaje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe, spółki odpowiedzialnej za budowę i utrzymanie torów zeszły rok zakończył sie zmodernizowaniem i ulepszeniem ok. 1017 km torów.
– Dla porównania w 2010 PKP Polskie Linie Kolejowe informowały o zakończeniu modernizacji i ulepszeń na długości około 445 km torów – mówi Maciej Dutkiewicz. Wydatki na remont w 2011 r. były o 1 mld zł wyższe od tych z roku 2010 r.
Plany na ten rok przewidują osiągnięcie podobnych wielkości co w roku obecnym. Maja one pozwolić na przeprowadzenie remontów ok. 1027 km torów. Andrzej Massel, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolej zapowiedział, że w tym roku kolejarze wydadzą na swoje inwestycje 7 – 8 mld zł.
Do tej liczby jednak nie należy się przywiązywać. Od kilku lat kolejarze zapowiadają, że ich roczne wydatki na inwestycje wyniosą ponad 5 mld zł. – Średnio w tory inwestują ok. 3 mld zł rocznie. Kwota 3,6 mld zł, która została zainwestowana w roku 2011, zawiera w sobie zaliczki, faktycznie powstały tory za niewiele ponad 3 mld zł – mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji Polskiej.
Zdaniem Jakuba Majewskiego, eksperta do spraw transportu kolejowego, remont 500 km torów rocznie to za mało, jak na polskie potrzeby.