Konsolowy „Wiedźmin 2” trafił na sklepowe półki

Pol­ski produkt jest bar­dzo wy­so­ko w ran­kin­gach sprze­da­ży na Ama­zon.com„Wiedźmin 2" w wersji na konsolę Xbox360, który trafił dzisiaj na sklepowe półki na całym świecie, ma spore szanse odnieść sukces.

Publikacja: 17.04.2012 00:30

Konsolowy „Wiedźmin 2” trafił na sklepowe półki

Foto: Materiały Producenta

Tytuł systematycznie pnie się w rankingach sprzedaży (fani dużo wcześniej płacili za grę, żeby mieć gwarancję, że odbiorą ją już w dniu premiery) najważniejszych dystrybutorów gier komputerowych na świecie. W amerykańskim sklepie Amazon.com wczoraj po południu zajmował szóste miejsce w kategorii gier bez podziału na platformy oraz drugie, jeśli chodzi o konsolę Xbox360. W Wielkiej Brytanii (drugi na świecie po USA rynek dla konsoli Xbox360) otwierał zestawienie sprzedaży (bez podziału na platformy).

Przedstawiciele firmy CD Projekt Red, producenta gry, konsekwentnie odmawiają jednak odpowiedzi na pytania o oczekiwaną sprzedaż. „Wiedźmina 2" w wersji na komputery PC (zadebiutował 17 maja 2011 r.) kupiło do tej pory 1,1 mln fanów. Sprzedaż „Wiedźmina", który ukazał się jesienią 2007 r., przekroczyła już 2,1 mln kopii i nadal rośnie (tylko w 2011 r. kupiło go 0,4 mln graczy). Analitycy liczą, że w tym roku klienci kupić mogą 0,8 mln egzemplarzy konsolowego „Wiedźmin 2".

– Dopiero spływają do nas raporty dotyczące przedsprzedaży. Najważniejszy z rynku amerykańskiego otrzymamy dopiero 17 kwietnia – twierdzi Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red.

Jego zdaniem pierwsze zweryfikowane dane o sprzedaży będą znane dopiero pod koniec lipca. – Wcześniej będziemy dysponowali jedynie informacjami z polskiego rynku, ale nie jest on reprezentatywny, jeśli chodzi o konsole Xbox360 – zaznacza Kiciński.

26 mln zł w ubiegłym roku, głównie na sprzedaży „Wiedźmina 2" na PC, zarobił netto CD Projekt Red

Kierowana przez niego firma bardzo starannie przygotowywała się do premiery konsolowego „Wiedźmina 2". Będzie to bowiem dla niej test, czy może aspirować do grona producentów najlepszych gier komputerowych na świecie.

Rynek gier jest zdominowany przez konsole. Pozycje na PC dobrze sprzedają się tylko w Europie. Tymczasem największy na świecie, amerykański rynek gier wideo jest zdominowany przez użytkowników konsoli Xbox360. Konsole PS3 najlepiej sprzedają się w Japonii, która jest drugim rynkiem gier wideo na świecie. Za sprzedaż „Wiedźmina 2" na tym rynku odpowiada koncern Warner Bros., co jest dużym wyróżnieniem dla polskiego producenta. W Europie Zachodniej i obu Amerykach (poza USA) dystrybutorem jest Namco Bandai.

Aby zwiększyć rozpoznawalność marki w Stanach Zjednoczonych, CD Projekt Red kilkanaście dni temu wypuścił też na rynek „Wiedźmina" na komputery Apple'a. Tytuł, mimo że ma już ponad cztery lata, sprzedaje się bardzo dobrze w największym na świecie serwisie oferującym gry w postaci cyfrowej przez Internet – Steam.

– Kampania reklamowa rozkręca się coraz bardziej. Jesteśmy zadowoleni z jej efektów i recenzji, jakie zbiera konsolowy „Wiedźmin 2" w najważniejszych serwisach branżowych na świecie – mówi Kiciński.

Konsolowy „Wiedźmin 2" to niejedyny „duży" tytuł z Polski, który w tym roku trafi do sprzedaży. Na przełom II i III kw. planowana jest premiera „Snipera 2" spółki City Interactive. Pierwszą część tej gry (zadebiutowała dwa lata temu) kupiło już 2,5 mln fanów. Jesienią firma planuje też premierę gry „Enemy Front". Liczy, że powtórzy ona sukces „Snipera".

Masz pytanie, wyślij e-mail do autora d.wolak@rp.pl

Tytuł systematycznie pnie się w rankingach sprzedaży (fani dużo wcześniej płacili za grę, żeby mieć gwarancję, że odbiorą ją już w dniu premiery) najważniejszych dystrybutorów gier komputerowych na świecie. W amerykańskim sklepie Amazon.com wczoraj po południu zajmował szóste miejsce w kategorii gier bez podziału na platformy oraz drugie, jeśli chodzi o konsolę Xbox360. W Wielkiej Brytanii (drugi na świecie po USA rynek dla konsoli Xbox360) otwierał zestawienie sprzedaży (bez podziału na platformy).

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca