Sprawdziły się prognozy producentów i sprzedawców elektroniki o pozytywnym wpływie dużych wydarzeń sportowych na zakupy tego typu produktów. Choć sytuacja na rynku wciąż daleko jest od rekordowych wyników sprzed kilku lat, to zwłaszcza dzięki Euro 2012 nastroje są dużo lepsze.
Od początku roku do końca kwietnia sprzedaż sprzętu elektronicznego wzrosła w ujęciu rocznym o 3,6 proc. Na tle rynku poza tradycyjnie rosnącymi kategoriami – jak dekodery do odbioru telewizji cyfrowej, których sprzedaż jest aż o 106 proc. wyższa niż przed rokiem, czy smartfonami z 53,5 proc. wzrostu – wyróżniają się też telewizory. Ich sprzedaż jest łącznie o 13,3 proc. wyższa niż rok temu, jednak w poszczególnych miesiącach wyniki wyglądają jeszcze lepiej.
W marcu sprzedaż modeli LCD wartościowo w ujęciu rocznym wzrosła o 13,9 proc., a w kwietniu o 18,2 proc. Co więcej, wyniki za kolejne miesiące powinny wyglądać jeszcze lepiej.
– W porównaniu z ubiegłym rokiem rynek jest rosnący. Motorem wzrostu są głównie telewizory, smartfony i tablety. Zwłaszcza w czerwcu widoczny jest znaczący wzrost sprzedaży telewizorów w związku z mistrzostwami Europy w piłce nożnej – mówi Marcin Rosati z zarządu Media Saturn Holding prowadzącego sieci Media Markt oraz Saturn.
– Od kwietnia sprzedaż telewizorów w Polsce wartościowo systematycznie rośnie. Widać to szczególnie mocno w segmencie LED Full HD 3D. Sportowy klimat tegorocznego lata z pewnością ma duży wpływ na wzrost popytu na najnowsze LED-y o dużych przekątnych ekranu, które idealnie nadają się do kibicowania najważniejszym wydarzeniom sportowym, takim jak np. Euro 2012 – mówi Ireneusz Smaga, dyrektor zarządzający firmy Panasonic w Polsce i krajach bałtyckich.