– Koszty spółki w tym czasie wzrosły o ok. 79 mln zł, przychody o ok. 100 mln zł. I wynosiły odpowiednio 865 mln zł i 878,4 mln zł – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Większe przychody udało się osiągnąć m.in. dzięki wzrostowi liczby podróżnych podróżujących tanimi pociągami TLK. Z oferty Intercity i Eurocity w związku z dłuższymi czasami jazdy spowodowanymi remontami linii korzysta mniej podróżnych. Rok finansowy 2012 ma zakończyć się stratą w wysokości ok 20 – 25 mln zł.
Jak podaje szef kolejowej spółki od początku roku o 37 proc. w porównaniu do poniesionych w ciągu pięciu miesięcy 2011 roku, wzrosły też wydatki na inwestycje.
Spółka planuje m.in. modernizację 68 wagonów za 176 mln zł. Inwestycja ma być wsparta z dotacji unijnych. W najbliższych dniach zostanie rozstrzygnięty przetarg na dostawę 25 nowych wagonów za ok. 175 mln zł. Na przełomie lipca i sierpnia PKP Intercity planuje ogłosić kolejne postępowania – na zakup 20 pociągów zespolonych i na modernizację 150 wagonów. Inwestycje mają być współfinansowane m.in. z dotacji unijnych i kredytów.