Po tym, jak w ubiegłym tygodniu Google pokazał swoje najnowsze dzieło – tablet Nexus 7, a wcześniej Microsoft zaprezentował dobrze przyjęte urządzenie Surface, Apple, lider rynku, podjął rzuconą mu rękawicę. Firma jeszcze w tym roku ma zacząć sprzedawać konkurencyjną wobec 7-calowego urządzenia Google'a własną wersję mniejszego i tańszego tabletu: iPada Mini – podaje Bloomberg.
A to dopiero początek, bo i inni producenci zasypują rynek urządzeniami w przystępnych cenach.
Biorąc pod uwagę rynkową dominację Apple'a i siłę tej marki, trudno powiedzieć, czyktóryś z rywali zdoła odciągnąć klientów od iPada – mówi „Rz" Craig Cartier, analityk z firmy Frost & Sullivan. – Jedynym argumentem mogłaby być cena – dodaje.
– Jesteśmy świadkami korzystnego procesu w elektronice użytkowej: spadają ceny urządzeń, czemu towarzyszy wzrost parametrów technicznych. W szczególności dotyczy to tabletów – przyznaje Michał Adamczuk, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Lark, polskim producencie tych urządzeń.
Efekty widać w prognozach sprzedaży dla Polski. Na ten rok przekraczają one 300 tys. sztuk.