Prognozy na ten rok przewidywały stratę netto na poziomie ok. 41 mln zł. Jak szacuje jednak Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych, strata za rok 2012 wyniesie około 100 mln zł.
To konsekwencja likwidacji śląskiego oddziału spółki w związku z przekazaniem przez marszałka od grudnia tego roku obsługi wszystkich połączeń kolejowych na terenie województwa spółce Koleje Śląskie. Likwidacja zakładu zatrudniającego ok. 1,8 tys. osób wiąże się m.in. z koniecznością wypłacenia odpraw. Ok. 267 osób ma znaleźć zatrudnienie w innych zakładach spółki.
60 mln zł będzie kosztowała spółkę Przewozy Regionalne likwidacja zakładu śląskiego
Przewozy Regionalne, których jednym z 15 współwłaścicieli jest marszałek śląski, obsługiwały połączenia 103 pociągami elektrycznymi i 3 lokomotywami.
Marszałek Śląska dopłacał do realizacji połączeń najwięcej spośród wszystkich klientów samorządowej spółki, w tym roku dotacja wyniosła 120 mln zł, w roku 2011 – 146,6 mln zł. Tymczasem druga w kolejności Małopolska w tym roku przeznaczyła na dotowanie swoich połączeń 92 mln zł.