Rekordowe 170 mln konsumentów w USA zapowiada, że na tegoroczne Halloween planuje specjalne wydatki. To rekordowy poziom 71,5 proc. populacji – rok temu wynik wynosił 68,6 proc. Z danych branżowej organizacji National Retail Federation oraz BIGinsight wynika, że na ten cel wydadzą średnio 79,82 dol. na osobę wobec 72,31 dol w 2011 r. Oznacza to w sumie poziom 8 mld dol. głównie na dekoracje, kostiumy oraz słodycze.

- Detaliści są do sezonu doskonale przygotowani i nie powinni zostać z zapasami niesprzedanego towaru – mówi Matthew Shay, prezes National Retail Federation. Z badania wynika także, że Cuzco trzeci planujący świętować w tym dniu inspiracji szuka w Internecie.

Na wskroś komercyjne święto handlowcy próbowali także  przenieść na nasz rynek, jednak z mizernym sukcesem. Z ich punktu widzenia to naturalne przedłużenie sezonu świątecznego i szansa na jeszcze większy wzrost obrotów. Jednak choć okolicznościowe gadżety z dyniami (zarówno naturalnymi jak i plastikowymi) na czele pojawiają się w polskich sklepach. Jak przyznają firmy zainteresowanie jest jednak stosunkowo niewielkie. Podobnie specjalnymi kostiumami. W wielu przedszkolach pod presją rodziców rezygnuje się także z organizowania specjalnych bali. Niespecjalnie przyjął się także zwyczaj wędrówek dzieci po okolicy, zbierających słodycze. Okazuje się, że konsumenci także maja granice tolerancji i choć handlowcy są w stanie ich namówić do kupowania droższych niż zazwyczaj produktów pod hasłem promocja, to jednak do wszystkiego nie mogą ich namówić.