Reklama

CAM Media: skarga na władze Warszawy złożona

Datę 6 grudnia nosi skarga, którą giełdowa firma CAM Media skierowała do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na działania władz Warszawy

Publikacja: 07.12.2012 13:08

Taki jest ciąg dalszy sporu o to, kto powinien wygrać postępowanie koncesyjne na budowę i obsługę wiat przystankowych w Warszawie, czyli najważniejszy przetarg w branży reklamy zewnętrznej.

Po dwóch latach procedury, w poniedziałek 26 listopada, reprezentujący miasto Zarząd Transportu Miejskiego za najkorzystniejszą ofertę uznał tę złożoną przez konsorcjum AMS (grupa Agory) i Stroer Polska. CAM Media, które także starały się o ten kontrakt jeszcze przed weekendem zapowiedziały na naszych łamach, że decyzję oprotestują.

Tak też się stało. W czwartkowej skardze CAM Media zarzuca włodarzom miasta kilka niezgodnych z prawem działań, ale przede wszystkim „bezpodstawne uznanie oferty Konsorcjum AMS/Ströer za odpowiadającą wymaganiom Koncesjodawcy" .

Giełdowa firma kwestionuje ofertę AMS-u i Stroera przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze uważa, że nie spełnia ona wymagań koncesjodawcy, ponieważ w projekcie wiaty przystankowej ławka dla podróżujących jest za krótka w stosunku do oczekiwań przedstawionych przez miasto. Po drugie, uważa, że oferta AMS i Stroera nie jest ofertą zgodną z prawem, ponieważ samo konsorcjum nosi znamiona zakazanej zmowy.

Jak napisano w skardze: „złożenie przez Konsorcjum AMS/Ströer oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, o którym mowa w art. 15 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. – o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503)".

Reklama
Reklama

CAM Media wniosły wobec tego do WSA o uznanie  oferty AMS i Stroera za nieodpowiadającą wymaganiom koncesjodawcy.  Według interpretacji zarządu giełdowej firmy, taka decyzja sądu sprawi, że kontrakt przypadnie w udziale CAM Mediom.

Marek Kuzaka, prezes AMS komentował wcześniej, że oferta AMS i Stroera spełnia wymogi miasta.

Stroer odmówił zaś komentarza do czasu, aż podpisana zostanie umowa z Warszawą. Jak do tej pory miasto nie zaprosiło jednak konsorcjum na podpisanie kontraktu.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama