CAM Media: skarga na władze Warszawy złożona

Datę 6 grudnia nosi skarga, którą giełdowa firma CAM Media skierowała do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na działania władz Warszawy

Publikacja: 07.12.2012 13:08

Taki jest ciąg dalszy sporu o to, kto powinien wygrać postępowanie koncesyjne na budowę i obsługę wiat przystankowych w Warszawie, czyli najważniejszy przetarg w branży reklamy zewnętrznej.

Po dwóch latach procedury, w poniedziałek 26 listopada, reprezentujący miasto Zarząd Transportu Miejskiego za najkorzystniejszą ofertę uznał tę złożoną przez konsorcjum AMS (grupa Agory) i Stroer Polska. CAM Media, które także starały się o ten kontrakt jeszcze przed weekendem zapowiedziały na naszych łamach, że decyzję oprotestują.

Tak też się stało. W czwartkowej skardze CAM Media zarzuca włodarzom miasta kilka niezgodnych z prawem działań, ale przede wszystkim „bezpodstawne uznanie oferty Konsorcjum AMS/Ströer za odpowiadającą wymaganiom Koncesjodawcy" .

Giełdowa firma kwestionuje ofertę AMS-u i Stroera przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze uważa, że nie spełnia ona wymagań koncesjodawcy, ponieważ w projekcie wiaty przystankowej ławka dla podróżujących jest za krótka w stosunku do oczekiwań przedstawionych przez miasto. Po drugie, uważa, że oferta AMS i Stroera nie jest ofertą zgodną z prawem, ponieważ samo konsorcjum nosi znamiona zakazanej zmowy.

Jak napisano w skardze: „złożenie przez Konsorcjum AMS/Ströer oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, o którym mowa w art. 15 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. – o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503)".

CAM Media wniosły wobec tego do WSA o uznanie  oferty AMS i Stroera za nieodpowiadającą wymaganiom koncesjodawcy.  Według interpretacji zarządu giełdowej firmy, taka decyzja sądu sprawi, że kontrakt przypadnie w udziale CAM Mediom.

Marek Kuzaka, prezes AMS komentował wcześniej, że oferta AMS i Stroera spełnia wymogi miasta.

Stroer odmówił zaś komentarza do czasu, aż podpisana zostanie umowa z Warszawą. Jak do tej pory miasto nie zaprosiło jednak konsorcjum na podpisanie kontraktu.

Taki jest ciąg dalszy sporu o to, kto powinien wygrać postępowanie koncesyjne na budowę i obsługę wiat przystankowych w Warszawie, czyli najważniejszy przetarg w branży reklamy zewnętrznej.

Po dwóch latach procedury, w poniedziałek 26 listopada, reprezentujący miasto Zarząd Transportu Miejskiego za najkorzystniejszą ofertę uznał tę złożoną przez konsorcjum AMS (grupa Agory) i Stroer Polska. CAM Media, które także starały się o ten kontrakt jeszcze przed weekendem zapowiedziały na naszych łamach, że decyzję oprotestują.

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi