Taki jest ciąg dalszy sporu o to, kto powinien wygrać postępowanie koncesyjne na budowę i obsługę wiat przystankowych w Warszawie, czyli najważniejszy przetarg w branży reklamy zewnętrznej.
Po dwóch latach procedury, w poniedziałek 26 listopada, reprezentujący miasto Zarząd Transportu Miejskiego za najkorzystniejszą ofertę uznał tę złożoną przez konsorcjum AMS (grupa Agory) i Stroer Polska. CAM Media, które także starały się o ten kontrakt jeszcze przed weekendem zapowiedziały na naszych łamach, że decyzję oprotestują.
Tak też się stało. W czwartkowej skardze CAM Media zarzuca włodarzom miasta kilka niezgodnych z prawem działań, ale przede wszystkim „bezpodstawne uznanie oferty Konsorcjum AMS/Ströer za odpowiadającą wymaganiom Koncesjodawcy" .
Giełdowa firma kwestionuje ofertę AMS-u i Stroera przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze uważa, że nie spełnia ona wymagań koncesjodawcy, ponieważ w projekcie wiaty przystankowej ławka dla podróżujących jest za krótka w stosunku do oczekiwań przedstawionych przez miasto. Po drugie, uważa, że oferta AMS i Stroera nie jest ofertą zgodną z prawem, ponieważ samo konsorcjum nosi znamiona zakazanej zmowy.
Jak napisano w skardze: „złożenie przez Konsorcjum AMS/Ströer oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, o którym mowa w art. 15 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. – o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503)".