Jako pierwsza ma być gotowa autostrada A1 – już z początkiem przyszłego roku. Na A4 poczekamy do końca 2014 r.
Trasę na A4 z Tarnowa do Rzeszowa może wybudować konsorcjum Heilit+Woerner Budowlana i Budimex za 981 mln zł. To o 140 mln zł mniej, niż przewidywał kosztorys. Najwyższa była oferta konsorcjum, którego liderem jest włoska Salini – opiewała na 1,27 mld zł. Trasa z Tarnowa do Rzeszowa ma powstać w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy. Budowa zakończy się najwcześniej pod koniec 2014 r. Wcześniej oferty trzeba zweryfikować pod względem formalnym, prawnym i finansowym. Inwestycje rozpoczęło konsorcjum Hydrobudowy, PBG i irlandzkiej SIAC Construction.Wraz z wyborem najkorzystniejszej oferty Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecyduje też, które firmy dokończą inwestycje opuszczone przez poprzednich wykonawców.
Kolejny odcinek autostrady A4 – Rzeszów Zachód – Rzeszów Centralny – dokończy sam Budimex za ponad 183 mln zł. To ok. 40 mln zł mniej, niż przewidywał kosztorys. Firma będzie miała na to 14 miesięcy. Autostradę zaczęło budować konsorcjum, w którym znajdowały się m.in. Radko i Punji Lloyd z Indii. Radko nie dała rady dokończyć inwestycji po tym, gdy z prac wycofali się Hindusi.
To samo konsorcjum budowało też trasę S19 od węzła Rzeszów Zachód do Świlczy. Umowę na dokończenie prac z firmą Eurovia wartą 142,9 mln zł podpisano z końcem stycznia. Droga ma powstać do końca listopada tego roku.
Na podpisanie czeka umowa na dokończenie 64 km fragmentu autostrady A1 między Toruniem a Strykowem. Inwestycję podzielono na dwa odcinki, które budowały m.in. irlandzka SRB i PBG. Najkorzystniejsze oferty w obu przetargach na dokończenie prac złożyły włoska Salini z polską Kobylarnią.