Reklama
Rozwiń
Reklama

Orange i PGE zaczynają rozmowy o komercyjnej współpracy

Telekomunikacyjny gigant i firma energetyczna chcą współpracować. To już kolejny przykład tego typu aliansu w Polsce.

Publikacja: 19.02.2013 00:42

Orange Polska i Polska Grupa Energetyczna podpisały umowę, w której zadeklarowały chęć rozmów o współpracy. Jej szczegółowe zasady zostaną dopiero określone. Pomóc w tym ma pilotaż w II i III kwartale. Terminu jego startu jednak nie podano. Nie wiadomo też, czy kooperacja ma dotyczyć rynku klientów biznesowych (szlaki przecierają tu Netia z RWE) czy także rynku klientów indywidualnych.

Z informacji przekazanych przez Orange i PGE wynikałoby, że na początek w ich sieciach sprzedaży (Orange ma ponad 900 salonów, PGE – 68 punktów obsługi) pojawią się produkty i usługi partnera.

Spółki podały też, że rozważają kooperację w innych obszarach, w tym stworzenie wspólnej oferty dla klientów.

– Ewentualny alians w zakresie wspólnej oferty i kanałów sprzedaży z Orange Polska pozwoli poszerzyć nasz portfel usług i osiągnąć obustronne korzyści – uważa Krzysztof Kilian, prezes PGE.

Kierowana przez niego grupa obsługuje 5 mln klientów, z czego część to gospodarstwa domowe.

Reklama
Reklama

Z kolei dla Orange to element realizacji trzyletniej strategii, która zakłada rozwój także na rynkach innych niż telekomunikacyjny.

– Takie alianse to naturalna kolej rzeczy dla operatorów działających na nasyconych rynkach, broniących swojej pozycji. Nie spodziewam się jednak po nim dużego wpływu ani na wyniki PGE, ani na wyniki Orange – ocenia Paweł Puchalski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK.

PGE i Orange są w podobnej sytuacji. Obie firmy działają na rynkach podlegających regulacji, na których ceny w ostatnim czasie mocno spadły. Obie bronią się też przed konkurencją, choć w usługach energetycznych dla domów przynosi ona na razie umiarkowane efekty.

Orange Polska i Polska Grupa Energetyczna podpisały umowę, w której zadeklarowały chęć rozmów o współpracy. Jej szczegółowe zasady zostaną dopiero określone. Pomóc w tym ma pilotaż w II i III kwartale. Terminu jego startu jednak nie podano. Nie wiadomo też, czy kooperacja ma dotyczyć rynku klientów biznesowych (szlaki przecierają tu Netia z RWE) czy także rynku klientów indywidualnych.

Z informacji przekazanych przez Orange i PGE wynikałoby, że na początek w ich sieciach sprzedaży (Orange ma ponad 900 salonów, PGE – 68 punktów obsługi) pojawią się produkty i usługi partnera.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama