Orange i PGE zaczynają rozmowy o komercyjnej współpracy

Telekomunikacyjny gigant i firma energetyczna chcą współpracować. To już kolejny przykład tego typu aliansu w Polsce.

Publikacja: 19.02.2013 00:42

Orange Polska i Polska Grupa Energetyczna podpisały umowę, w której zadeklarowały chęć rozmów o współpracy. Jej szczegółowe zasady zostaną dopiero określone. Pomóc w tym ma pilotaż w II i III kwartale. Terminu jego startu jednak nie podano. Nie wiadomo też, czy kooperacja ma dotyczyć rynku klientów biznesowych (szlaki przecierają tu Netia z RWE) czy także rynku klientów indywidualnych.

Z informacji przekazanych przez Orange i PGE wynikałoby, że na początek w ich sieciach sprzedaży (Orange ma ponad 900 salonów, PGE – 68 punktów obsługi) pojawią się produkty i usługi partnera.

Spółki podały też, że rozważają kooperację w innych obszarach, w tym stworzenie wspólnej oferty dla klientów.

– Ewentualny alians w zakresie wspólnej oferty i kanałów sprzedaży z Orange Polska pozwoli poszerzyć nasz portfel usług i osiągnąć obustronne korzyści – uważa Krzysztof Kilian, prezes PGE.

Kierowana przez niego grupa obsługuje 5 mln klientów, z czego część to gospodarstwa domowe.

Z kolei dla Orange to element realizacji trzyletniej strategii, która zakłada rozwój także na rynkach innych niż telekomunikacyjny.

– Takie alianse to naturalna kolej rzeczy dla operatorów działających na nasyconych rynkach, broniących swojej pozycji. Nie spodziewam się jednak po nim dużego wpływu ani na wyniki PGE, ani na wyniki Orange – ocenia Paweł Puchalski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK.

PGE i Orange są w podobnej sytuacji. Obie firmy działają na rynkach podlegających regulacji, na których ceny w ostatnim czasie mocno spadły. Obie bronią się też przed konkurencją, choć w usługach energetycznych dla domów przynosi ona na razie umiarkowane efekty.

Orange Polska i Polska Grupa Energetyczna podpisały umowę, w której zadeklarowały chęć rozmów o współpracy. Jej szczegółowe zasady zostaną dopiero określone. Pomóc w tym ma pilotaż w II i III kwartale. Terminu jego startu jednak nie podano. Nie wiadomo też, czy kooperacja ma dotyczyć rynku klientów biznesowych (szlaki przecierają tu Netia z RWE) czy także rynku klientów indywidualnych.

Z informacji przekazanych przez Orange i PGE wynikałoby, że na początek w ich sieciach sprzedaży (Orange ma ponad 900 salonów, PGE – 68 punktów obsługi) pojawią się produkty i usługi partnera.

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi