Na początku tego tygodnia zarząd lotniska wezwał generalnego wykonawcę pasa startowego, czyli firmę Erbud, do przedstawienia do 20 lutego br. harmonogramu napraw - przy zastosowaniu betonu cementowego - dwóch odcinków pasa.
"Dokumenty przesłane w środę po południu do Lotniska Warszawa/Modlin przez Erbud zawierają harmonogram prac naprawczych progów drogi startowej w technologii betonowej, czyli takiej, jakiej oczekiwał port lotniczy" - powiedziała Mikołajczyk. Zaznaczyła, że jednocześnie wykonawca wciąż rekomenduje technologię asfaltobetonową, której lotnisko nie bierze już pod uwagę.
"Harmonogram w technologii betonowej przewiduje 67 dni na wykonanie robót, co spełnia oczekiwania portu. Jednak jest to harmonogram warunkowy, uwzględniający zapewnienie przez spółkę receptury mieszanki, co zgodnie z umową, jak i ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, leży po stronie wykonawcy" - zaznaczyła.
Dodała, że teraz dokumenty są szczegółowo analizowane przez specjalistów. "Będziemy domagać się wyjaśnień kilku niejednoznacznych punktów" - zaznaczyła Mikołajczyk.
Lotnisko w Modlinie od prawie dwóch miesięcy nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia 2012 r. inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów betonowych odcinków, o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, co spowodowało, że samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych.