Prezes wyjaśnił, że jego firma, od kilku lat prowadząca modernizację E65, podpisała niedawno umowę na montaż na tej trasie systemu zarządzania ruchem kolejowym (RTMS). "Był to ostatni z milowych kroków do ostatniego etapu modernizacji tej linii" - powiedział Paszkiewicz. Dodał, że PKP PLK szacuje, iż główne prace na linii zostaną zakończone pod koniec 2014 roku.
Prezes poinformował, że w tym samym czasie w Polsce pojawią się już szybkie składy pociągów, tzw. Pendolino. Od początku 2015 r. zaczną one kursować po wyremontowanej linii, pokonując trasę z Gdańska do Warszawy w nieco mniej niż trzy godziny. "Potem dajemy sobie jeden sezon na dopracowanie szczegółów, aby ten czas jeszcze dodatkowo skrócić do dwóch godzin i 30-40 minut" - powiedział Paszkiewicz.
Zaznaczył, że nawet po całkowitym zakończeniu modernizacji na trasie E65 będą miejsca, w których pociągi nie będą mogły osiągnąć prędkości 200 km/h.
Wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski poinformował, że do końca 2014 r. mają zostać zakończone dwie inne duże inwestycje kolejowe w woj. pomorskim - remont linii kolejowej nr 213 na odcinku Reda-Hel o długości ok. 63 km oraz modernizacja linii nr 201 na 76-kilometrowym odcinku z Gdyni do Kościerzyny.
Konferencja prasowa z udziałem prezesów PKP PLK odbyła się po spotkaniu, w którym brał udział także wiceminister infrastruktury Andrzej Massel oraz marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk. Omawiano na nim trwające oraz planowane inwestycje kolejowe na terenie Pomorskiego, które mogłyby być dofinansowane z unijnego budżetu na lata 2014-20.