Przetarg został ogłoszony w listopadzie 2012 roku, zamawiającym  są   Węgierskie Koleje Państwowe (MÁV) oraz GYSEV, regionalny przewoźnik  kolejowydziałającego w Austrii i na Węgrzech.

Z zamówienia 42 pociągi trafią do   MÁV, sześć  zostanie wyprodukowane dla    GYSEV. Czteroczłonowe, niskopodłogowe zespoły trakcyjne FLIRT zostaną wyposażone w 200 miejsc siedzących każdy. Będą to pojazdy jednosystemowe, osiągające maksymalną prędkość 160 km/h. Ostatni pociąg ma zostać dostarczony jesienią    2015 roku. Podobne pojazdy obsługują połączenia kolejowe w Polsce – na Mazowszu i Śląsku. Niedawno firma Stadler Polska podpisała także kontrakt na dostawę 20 pociągów FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA).

To już   trzeci przetarg wygrany przez firmę Stadler na Węgrzech.  Pierwszy kontrakt obejmował    30 pociągów z opcją zamówienia dodatkowych 30 pojazdów, został podpisany w 2005 roku. W  2012 roku wygrał przetarg  ogłoszony przez GYSEV na dostawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Od momentu wejścia na rynek węgierski Grupa zainwestowała w sumie 40 milionów euro, uruchamiając centrum serwisowe w Pusztaszabolcs oraz zakład w Szolnok, który zajmuje się produkcją aluminiowych pudeł wagonów. W rezultacie tych inwestycji powstało 400 miejsc pracy. Niedawno Grupa Stadler Rail rozpoczęła kolejne projekty na Węgrzech – obecnie trwa rozbudowa zakładu w Szolnok oraz prowadzone są prace nad uruchomieniem centrum serwisowego dla wózków. W wyniku tych inwestycji Grupa stworzy kolejne 200 miejsc pracy. Znacząca część procesu produkcji pociągów dla MÁV i GYSEV będzie się odbywała w zakładzie w Szolnok.