Prezes Boeing Commercial Airplanes, Ray Conner powiedział na konferencji dla inwestorów zorganizowanej przez bank JP Morgan w Nowym Jorku, że koncern przedstawił urzędowi lotnictwa FAA 22 lutego propozycję usunięcia problemów z bateriami. - Po 200 tys. godzin analizowania i testów uważamy, że jest to bardzo dobre rozwiązanie. Zatkaliśmy lukę, jeśli można tak powiedzieć - dodał.
- Kiedy tylko FAA zatwierdzi ten plan, będziemy działać naprawdę bardzo szybko z testami i certyfikacją, aby wyjść z tego. .
Firma pozostaje przy bateriach litowo-jonowych, które są znacznie lżejsze i zapewniają większą moc od niklowo-kadmowych używanych tradycyjni w samolotach. Podczas analiz nie mogliśmy znaleźć żadnego powodu, aby dokonać zamiany - powiedział Conner.
Co do konsekwencji dla bezpieczeństwa proponowanego rozwiązania stwierdził: - Nie poszlibyśmy na to, gdybyśmy nie sądzili, że to najpewniejsze rozwiązanie.
Przyznał także odpowiadając analitykowi Joe Nadolowi, że nie ma dwóch zdań, iż większość błędów z B787 popełniono na samym początku tego programu.