W Stanach nowy sedan A3 zadebiutuje jako auto 2015 roku modelowego i będzie konkurować w najniższym poziomie segmentu premium z nowym Mercedesem-Benzem CLA - stwierdził informator znający plany firmy z Ingolstatdt. Amerykańska wersja ma kosztować od około 30 tys. dolarów, co jest teź ceną docelową Mercedesa
Producent A3 ujawnił niewiele szczegółów przed premierą w Szanghaju. Prezes Rubert Stadler wspomniał o nim podczas briefingu w Ingolstadt. Uznał je za nowego członka rodziny, ważny produkt pochodny, który wywoła dodatkowy wzrost zwłaszcza w Chinach i w USA.
Chińska prasa podała, że A3 będzie montowany w Chinach od przyszłego roku przez spółkę j.v. FAW - VW, która już produkuje różne modele tej marki.
Sedan A3 będzie postawać na odmianie globalnej płyty podłogowej MQB Volkswagena - poinformował jeden z dostawców znający plany VW. Niemiecka firma zainwestowała niemal 70 mld dolarów w ciągu 4 lat prac nad nią. Ma to być podstawowe rozwiązanie dla milionów obecnych i przyszłych małych samochodów, m.in. A3, Golfa, Leona i aut Skody - uważa bank inwestycyjny Morgan Stanley.
Prezes Stadler na spotkaniu z prasą w centrali Audi powiedział, że A3 był siłą napędową wzrostu firmy. Od czasu premiery w połowie lat 90. wyprodukowano niemal 3 mln sztuk.