Rewitalizacja śląskiej linii ma zakończyć się do 30 listopada 2013 roku. Rozpatrywane będą tylko oferty zabezpieczone wadium w wysokości 893 tys. zł.
1 mld zł co najmniej na tyle są wyceniane oferty w trwających przetargach PKP Polskich Linii Kolejowych
Kilka dni później, 18 marca, mija z kolei termin na zgłoszenie się do przetargu na zaprojektowanie i przeprowadzenie prac budowlanych związanych z rewitalizacją torów Bydgoszcz Główna – Tczew. Wartość prac PKP Polskie Linie Kolejowe wyceniły na ponad 50 mln euro. Dzień później upływa termin dla firm, które chcą ubiegać się o kontrakt na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej na remont mostów i kładek na linii kolejowej Czerwieńsk – Zielona Góra. Kontrakt szacowany jest na ok. 600 tys. zł i ma zakończyć się w połowie listopada 2013 roku.
Na około 150 mln zł wyceniane są z kolei prace w ramach modernizacja trasy z Dolnej Odry do stacji Szczecin-Podjuchy. Kontrakt, o który ubiegać można się do 22 marca, obejmuje m.in. prace na 3 km odcinku torów, dwóch stacjach kolejowych i przy wiadukcie. Wadium zostało ustalone na 1,4 mln zł.
Już w kwietniu otwarte mają zostać koperty w przetargach na modernizację fragmentu torów z między Wrocławiem a Jelenia Górą. Termin zakończenia prac określono na 16 lipca 2014 roku. Kolejny przetarg, dotyczący prac na liniach kolejowych, który ma zostać otwarty 3 kwietnia, wyceniany jest na kwotę maksymalnie ok. 75 mln zł, wraz z robotami uzupełniającymi. Dotyczy prac w ramach modernizacji linii z Radomia do Skarżyska Kamiennej. Na kwiecień też zostały ustalone terminy składania ofert w sześciu przetargach na przebudowę 230 przejazdów kolejowych za 240 mln zł.