Konsorcjum zostało wybrane na inwestora zastępczego dla kluczowych inwestycji Kraków Airport w ramach wieloetapowego postępowania. W pierwszy etapie zgłosiło się 17 firm, do składania ofert wstępnych komisja przetargowa zaprosiła 5 podmiotów. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty, z których jedna została odrzucona. Safege i EKO Konsulting zaproponowały najniższą cenę -9,2 mln zł brutto.

Inwestor zastępczy będzie odpowiadał za nadzór nad budową nowego terminalu pasażerskiego, przebudową wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz rozbudową płyty postojowej i remontem dróg kołowania. Za realizację tych inwestycji odpowiadają włoska firma Astaldi (landside) i konsorcjum Firm Max Bögl (airside).

Prace mają zakończyć się w 2015 roku, wówczas przepustowość terminalu terminalu wyniesie w godzinie szczytu 1800 pasażerów w przylotach i 1800 pasażerów w odlotach, co oznacza możliwość obsłużenia do 8 mln pasażerów rocznie. Zwiększy się także liczba miejsc na płycie postojowej i podniesie standard obsługi statków powietrznych.

Krakowskie lotnisko rozbudowę finansuje z emisji obligacji i dotacji unijnych przyznanych w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko i oraz Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.