PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych 32 umowy  na wsparcie projektów o wartości 25 mld zł, z tego wsparcie unijne to 12 mld zł. Tym samym kolej  rozdysponowała ok. 60 proc. środków dostępnych na lata 2007 – 2013. Pod koniec marca została podpisana jedna z większych umów  na dofinansowanie unijne – opiewająca na 1 mld zł dotycząca modernizacji  trasy Rail Baltica na docinku Warszawa Rembertów - Sadowne.

Zatwierdzone  przez Centrum Unijnych Projektów transportowych wydatki  opiewają na  3,03 mld zł, co stanowi ok. 10,24 proc. dostępnych środków.  Kolejowa spółka zwróciła się o wypłatę kolejnych ok. 660 mln zł.

PKP PLK wyjątkowo wolno wykorzystuje unijne dotacje przyznane spółce na lata 2007 – 2013. By wykorzystać całą dostępną pulę podjęto m.in. decyzję  za o przeznaczeniu części  środków na rewitalizacje tras.