Światowym liderem w rankingu sprzedaży producentów aut luksusowych pozostaje niemiecki koncern BMW, który prowadzi od 2005 r. Drugie miejsce ma Audi, które w 2011 r. wyprzedziło Mercedesa. Teraz szefowie Audi twierdzą, że zdetronizują BMW w 2020 r.
Każda z trzech czołowych marek premium odnotowała wzrost sprzedaży w 2012 r. i w pierwszych dwóch miesiącach 2013. Do gry wchodzą także nowi gracze – jak japoński Infiniti, który hybrydowym Q50 chce podbić Europę.
Popyt na terenówki
Według danych Instytutu Samar, także w Polsce segment aut premium rósł. W lutym zarejestrowano w sumie 1863 samochody droższych marek, o 7,7 proc. więcej niż rok wcześniej i o 15 proc. więcej niż w styczniu.
Równie dobrze wyglądają wyniki od początku roku: w ciągu dwóch miesięcy wzrost sprzedaży wyniósł 14,5 proc. W tym samym czasie liczba rejestrowanych samochodów marek popularnych zwiększyła się zaledwie o 4,2 proc.
Wyjątkowo dobrze radzi sobie u nas Audi, które od stycznia notuje wzrost sprzedaży o prawie 40 proc. O prawie 9 proc. zwiększył liczbę rejestracji Mercedes, o nieco ponad 9 proc. BMW, o 4,4 proc. Volvo, o prawie 28 proc. podskoczyły w górę wyniki Lexusa.