Skonsolidowane przychody Burberry po sześciu miesiącach do 31 marca 2013 r. wzrosły 9 proc. do ponad 1,1 mld funtów. Brytyjska marka luksusowa ma 206 własnych butików, 49 outlety oraz 65 placówek w systemie franczyzowym. Istniejąca od 1856 r. marka podaje, że w tym okresie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży wygenerowała w Azji, zwłaszcza w Chinach i Hong Kongu. Otworzyła też 10 sklepów – cały rok zamknął się z wynikiem 14 otwarć, z czego trzy przypadły na Brazylię. Przebudowane zostało także kilka flagowych salonów m.in. w USA.

- Widzimy pierwsze oznaki poprawy sytuacji we wszystkich regionach oraz kategoriach produktów, ze szczególnym wskazaniem na nasz sklep internetowy – wyjaśnia w komunikacie prezes Angela Ahrendts.

Jeszcze we wrześniu Burberry w raporcie bieżącym ostrzegało przed oznakami spowolnienia popytu w Chinach, co spowodowało dzienny spadek kursu akcji spółki o 21 proc. Jednak ostatecznie okazało się, że obawy były nieco na wyrost i rynek szybko się odbudował.

W bieżącym roku finansowym, kończącym się w marcu 2014 r. Burberry planuje uruchomienie 25 nowych sklepów i zamknięcie ok. 15. Pełny raport za poprzedni rok spółka ogłosi 21 maja.