Koncern Coca-Cola podał, że w drugim kwartale zysk przypisany akcjonariuszom spadł o 4 proc. do niemal 2,7 mld dol. Obroty obniżyły się o 2,5 proc. do 12,75 mld dol. Wynik jest gorszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się niemal 13 mld dol.

Firma wyjaśnia w komunikacie, że powodem gorszych wyników są wyższe koszty produkcji, wahania kursowe jak i trudniejsza sytuacja na rynku – w Ameryce Północnej sprzedaż spadła po raz pierwszy od 13 kwartałów. Nie bez znaczenia jest też słaba pogoda i niezbyt wysokie temperatury oraz opady na otwarciu sezonu letniego w wielu regionach, co nie zachęcało konsumentów do zwiększonych zakupów napojów. W Europie sprzedaż spadła o 4 proc.

- Nie jesteśmy wynikami zachwyceni, jednak w drugim kwartale szczególnie duży wpływ miały na nie wydarzenia, które były zupełnie poza nasza kontrolą jak pogoda – mówił podczas konferencji  Muhtar Kent, szef rady Coca-Coli.

Przeciwwagą są rynki azjatyckie - w Indiach sprzedaż ilościowo wzrosła 1 proc., w Chinach wynik pozostał bez zmian.