Chevrolet Volt idzie na wojnę z Leafem

General Motors o 13 procent obniżył cenę swojego elektrycznego samochodu Chevrolet Volt włączając się w wojnę cenową na rynku aut z napędem alternatywnym. Pojazdy elektryczne zbliżyły się cenowo do zwykłych samochodów średniej wielkości.

Publikacja: 06.08.2013 22:49

Chevrolet Volt idzie na wojnę z Leafem

Foto: Bloomberg

Cena katalogowa (sticker price) Volta z rocznika 2014 została obniżona o 5 tysięcy dolarów. Oznacza to, że najtańsze wersje tego modelu będą kosztować od 34.995 dol. To jeszcze nie koniec zniżek, bo do aut elektrycznych dopłaca państwo federalne w postaci kredytów podatkowych. Po ich uwzględnieniu nowy Volt, który już za kilka dni pojawi się w salonach, będzie kosztował od 27.495 w górę, jeśli nie uwzględniać jeszcze dodatkowych ulg oferowanych przez poszczególne stany (np. w Kalifornii – dodatkowe 1500 dol.).

Obcięcie cen przez GM ma zapewnić konkurencyjność Volta z Nissanem Leaf, który także niedawno obniżył cenę swojego elektrycznego auta o 6,4 tys. dol. do 29.650 dol. Na efekt nie trzeba było czekać. W ciągu siedmiu miesięcy – do lipca włącznie sprzedaż Leafa potroiła się do 11703 sztuk i przeskoczyła Volta (11 643 pojazdów). Popyt na elektryczne auto GM wzrósł zaledwie o 9,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubr.

Ceny obniżyły także inne koncerny. Za elektrycznego Focusa rocznik 2014 For będzie liczył sobie o 4 tysiące dolarów mniej, czyli 35 995 USD.

Decyzja GM sprawia, że dostępność Volta zbliżyła się nie tylko do całkowicie elektrycznego Nissan Leaf, ale także do hybrydowych modeli Toyoty Prius.

Zdaniem analityków rynku wojna cenowa jest znakiem dzisiejszych czasów. „Konsumenci nie chcą płacić wyższych cen za zaawansowane rozwiązania technologiczne zastosowane w tych pojazdach" – uważa Michelle Krebs, ekspertka serwisu motoryzacyjnego Edmunds. com. Obecne ceny aut hybrydowych i elektrycznych zbliżyły się do poziomu samochodów z napędem benzynowym średniej wielkości. Według szacunków Kelley Blue Book cena aut elektrycznych lub hybryd z napędem elektrycznym tylko w tym roku obniżyła się o 10 proc. Statystycznie sprzedaż aut z alternatywnym napędem stanowi jendka zaledwie ułamek rynku motoryzacyjnego w USA, gdzie miesięcznie sprzedaje się grubo ponad milion nowych pojazdów.

Volt może przejechać bez doładowania niewiele ponad 60 kilometrów. Po tym czasie w samochodzie uruchamia się mały silnik spalinowy, który nie napędza samego auta, ale doładowuje akumulatory, co zwiększa jego zasięg do około 500 km. Ponieważ większość Amerykanów przemierza do pracy mniejszy dystans niż 60 km, GM utrzymuje, że statystyczny użytkownik Volta tankuje samochód co 1400 kilometrów.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Cena katalogowa (sticker price) Volta z rocznika 2014 została obniżona o 5 tysięcy dolarów. Oznacza to, że najtańsze wersje tego modelu będą kosztować od 34.995 dol. To jeszcze nie koniec zniżek, bo do aut elektrycznych dopłaca państwo federalne w postaci kredytów podatkowych. Po ich uwzględnieniu nowy Volt, który już za kilka dni pojawi się w salonach, będzie kosztował od 27.495 w górę, jeśli nie uwzględniać jeszcze dodatkowych ulg oferowanych przez poszczególne stany (np. w Kalifornii – dodatkowe 1500 dol.).

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca