Japoński producent został przyparty do muru. Toyota Prius Plug-in odnotowała we wrześniu spadek sprzedaży o 30,3 proc. licząc do do roku. Wcześniej na obniżki cen aut z napędem elektrycznym zdecydowały się inne koncerny aby pobudzić sprzedaż. M.in. General Motors Co. wprowadził rabaty na model Chevrolet Volt, a Nissan Motor Co Ltd obciął cenę elektrycznego Leafa – głównych konkurentów Priusa na ciągle jeszcze niewielkim rynku samochodów z alternatywnym napędem. Na podobny krok zdecydowały się także Honda i Ford.
Nowy Prius Plug-in w przypadku zaawansowanej wersji będzie kosztować w USA nawet o 4620 dol. mniej niż wynosiła dotąd sugerowana cena sprzedaży. Wersja podstawowa będzie tańsza o 2 tys. dol. Toyota zapewnia także, że w odróżnieniu od podstawowej wersji Nissana Leaf obniżka ceny nie będzie oznaczała zubożenia bazowego modelu. Więcej – w standardzie znajdzie się dodatkowo automatyczna kontrola klimatyzacji.
Sprzedaż samochodów z napędem akumulatorowym spadła we wrześniu o 27 procent. Najdotkliwiej odczuł to GM, bo Chevrolet Volt znalazł o 47 proc. mniej nabywców niż miesiąc wcześniej. Nawet elektryczna Tesla Model S, której sprzedaż rosła w minionych miesiącach tym razem odnotowała 20-procentowy spadek. Jedną z przyczyn spadku popytu na auta elektryczne było taniejące paliwo.
Tomasz Deptuła z Nowego Jorku