Próby zderzeniowe przeprowadzone przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) pokazały, że Toyota Camry, RAV4 oraz Prius V źle radzą sobie przy frontalnych kolizjach. Nowy test symulował uderzenie w stały obiekt lub inny samochód jedną czwartą powierzchni frontalnej auta po stronie kierowcy. IIHS uważa, że tego rodzaju próba jest dobrą symulacją wielu prawdziwych wypadków drogowych. Słaba ocena oznacza, że w razie wypadku prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń zagrażających życiu jest wysokie. "Wszystkie pozostałe auta rodzinne radziły sobie lepiej" – skomentował wyniki prób Jake Fisher, odpowiedzialny w "CR" za interpretację testów kolizyjnych.

"Consumer Reports" usunął więc te trzy modele z listy aut polecanych. (Podobny los podzielił także najnowszy Audi A4). To cios dla Toyoty, bo japońskie auta zwykle zajmują wysokie pozycje w rankingach konsumenckich, przede wszystkim z powodu niezawodności. "Consumer Reports" cieszy się w USA dużym zaufaniem i jest jednym z głównych źródeł informacji dla osób kupujących samochody. Rekomendacja "CR" jest więc znakomitym narzędziem marketingowym Rzecznik koncernu Toyota Russ Rader zapowiedział, że wprowadzi odpowiednie modyfikacje w popularnym modelu Camry i już w grudniu zostaną przeprowadzone kolejne testy.

Nowym próbom kolizyjnym poddano w sumie 50 modeli samochodów. Camry jest trzecim pod względem popularności autem sprzedawanym w USA. W ciągu pierwszych 9 miesięcy bieżącego roku nabywców znalazło 319 tys. sztuk tych pojazdów.

Dziesięć innych modeli samochodów, które "Consumer Reports" usunął z listy, straciło uprzywilejowany status z innych niż bezpieczeństwo powodów. Najczęstszą przyczyną były zastrzeżenia dotyczące jakości pojazdów.