Reklama

Kieliszek wina Downton Abbey?

Dlaczego ograniczać się tylko do oglądania telewizji, kiedy można napić się też wina? Taki cel przyświeca Downton Abbey Collection

Publikacja: 09.11.2013 14:08

Kieliszek wina Downton Abbey?

Foto: Materiały Promocyjne

Pomysł na markę wina zrodził się kiedy zespół The Rolling Stones wraz z grupą pasjonatów win  wyprodukował Merlot Rolling Stones Forty Licks i stworzył klub dla miłośników muzyki rockowej i wina Wines That Rock Wine Club. Ron Roy, związany z serialem i firmą Wines that Rock produkującą "rockowe" wina, uważa że firma sprzedaje nie tylko wino, ale również wpływa na kulturę pop.

Jednak w przypadku popularnego serialu telewizji PBS o brytyjskich arystokratach z początku XX wieku, powiązanie z winem jest silniejsze, gdyż ten alkohol odgrywa kluczową rolę w serialu oraz kulturze tego okresu. Roy podkreśla, że wino jest w każdym odcinku.

Wino, które jest najpopularniejsze wśród uprzywilejowanych Brytyjczyków to Bordeaux, szczególnie czerwone. Tak więc, na początek w kolekcji Downton Abbey znajdą się dwa wina, oczywiście Bordeaux.

Być może brytyjscy lordowie zadowolą się Bordeaux z górnej półki (za odpowiednio wysoką cenę), Roy oraz jego wspólnicy starają się, by wina Downton Abbey były dostępne dla każdego, stąd też niewygórowana cena 14,99 funtów. Jednym słowem, nie jest to wino na specjalne okazje, tylko do codziennej konsumpcji, choć może należy powiedzieć od odcinka do odcinka. Firma zaplanowała wejść na rynek jednocześnie z rozpoczęciem emisji czwartego sezonu serialu, która w PBS rozpocznie się na początku 2014.

Dlaczego powstało w ogóle powstawło wino "Downton Abbey"? Odpowiedź jest prosta, trzeci sezon obejrzało 24 milionów widzów.

Reklama
Reklama

Przy takim zainteresowaniu serialem zespół Downton Abbey Collection bez problemu sprzeda pierwsze 10 000 skrzynek wina.

Pomysł na markę wina zrodził się kiedy zespół The Rolling Stones wraz z grupą pasjonatów win  wyprodukował Merlot Rolling Stones Forty Licks i stworzył klub dla miłośników muzyki rockowej i wina Wines That Rock Wine Club. Ron Roy, związany z serialem i firmą Wines that Rock produkującą "rockowe" wina, uważa że firma sprzedaje nie tylko wino, ale również wpływa na kulturę pop.

Jednak w przypadku popularnego serialu telewizji PBS o brytyjskich arystokratach z początku XX wieku, powiązanie z winem jest silniejsze, gdyż ten alkohol odgrywa kluczową rolę w serialu oraz kulturze tego okresu. Roy podkreśla, że wino jest w każdym odcinku.

Reklama
Biznes
Nowelizacja przepisów o KSC idzie na rząd. Nadal nie wszystko jest ustalone
Biznes
Alarmujący ranking gotowości opieki zdrowotnej Globsec. Polska trzecia od końca
Biznes
Asseco. Między wierszami widać rekordową dywidendę
Biznes
Amerykańscy żołnierze zostaną w Polsce, umowa UE–Mercosur i obniżka stóp
Biznes
Asseco idzie na rekord. Akcje drożeją
Reklama
Reklama