Pięć niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino zostanie dostarczonych dla firmy Jenaer Nahverkehr w niemieckiej Jenie. Tramino Jena to trójczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i dwukierunkowe tramwaje o długości 29,3 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o szerokości 1 metra. Pod względem konstrukcyjnym są to pierwsze wyprodukowane przez Solarisa tramwaje typu GTx.
W miniony weekend odbyła się tam pierwsza prezentacja pojazdu, który wyjedzie na ulice w styczniu 2014 roku. - W porównaniu do naszych obecnych pojazdów to ogromny krok naprzód nie tylko pod względem estetycznym, ale przede wszystkim technicznym - powiedział szef Jenaer Nahverkehr, Udo Beran.
Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w nawiew oraz klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej i kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 168 osób, z czego 61 na miejscach siedzących.
To nie jedyny kontrakt Solarisa na dostawę niskopodłogowych Tramino na niemiecki rynek. Drugi został podpisany przez polskiego producenta z Braunschweiger Verkehrs-AG. W latach 2014 - 2015 na ulice Brunszwiku wyjedzie 18 czteroczłonowych tramwajów o długości 35,7 metra. Przewoźnik zamówił pierwotnie 15 pojazdów, ale skorzystał już z opcji, która umożliwiała zakup kolejnych 3.
Niemcy są jednym z najważniejszych odbiorców produkowanych przez Solarisa autobusów, w tym z napędem hybrydowym. W tym roku polski producent zaczął dostarczać niemieckim przewoźnikom także innowacyjne autobusy elektryczne.