Z jeszcze nieoficjalnych danych koncernu wynika, iż w Państwie Środka japoński koncern sprzedał 916,400 samochodów. Prawdziwym hitem sprzedażowym okazały się dostosowane do chińskiego rynku modele terenowego samochodu RAV4. Rok temu Toyota sprzedała w Chinach 840 tys. swoich samochodów.

Chińscy konsumenci najwyraźniej nie wzięli sobie do serca apelu o bojkot japońskich produktów, po tym jak znów zaostrzył się między Chinami a Japonią spór o japońskie wyspy Senkaku, do których Chiny roszczą sobie pretensje. W latach 60. w okolicach wysp wykryto potencjalnie bogate złoża ropy. Pretensje do wysp zgłasza również Tajwan.

Tuż przed Toyotą - pod względem sprzedanych samochodów - jest w Chinach amerykański Ford. Pod koniec ubiegłego roku sprzedał ponad 850 tys. sztuk samochodów.

W 2012 roku na chińskim rynku sprzedano najwięcej nowych samochodów na świecie - 19,1 mln. Kraj ten stał się największym światowym rynkiem motoryzacyjnym - przed USA i Unią Europejską. Według założeń ekonomistów w 2013 roku sprzedaż samochodów w Chinach miała przekroczyć 20 mln sztuk. Analitycy czekają teraz na oficjalne dane z koncernów by potwierdzić lub skorygować prognozy.