W sumie w ubiegłym roku zarejestrowano 36 410 aut czeskiej marki. To wzrost wobec 2012 r. o ponad 13 proc. Także w rankingu najczęściej kupowanych samochodów Skoda prowadzi z dużą przewagą: liderem z prawie 4-proc. udziałem jest octavia, tuż za nią (3,7-proc.) uplasowała się mniejsza Fabia.
Czeski producent sprzedał na świecie 920,8 tys. aut i ma bardzo ambitne plany: w tym roku globalna sprzedaż ma po raz pierwszy przekroczyć milion sztuk. W 2018 r. zaś powinna urosnąć do 1,5 mln.
Realizacja tych zamierzeń ma wspierać Volkswagena, właściciela Skody, w zdobyciu pozycji lidera światowych rynków. Jednym z najbardziej obiecujących są Chiny.
Dla zwiększenia sprzedaży potrzebna jest atrakcyjna oferta. Dlatego Skoda do 2016 r. chce pół roku wypuszczać nowy lub odświeżony model.
Motorem napędowym całej marki – podobnie jak w Polsce – jest octavia, samochód klasyfikowany w grupie aut kompaktowych, lecz wymiarami pasujący bardziej do klasy średniej. Nowa generacja tego auta, która pojawiła się w salonach w listopadzie 2013 r., pomogła zwiększyć sprzedaż w Europie Zachodniej o 3 proc. W samym grudniu popyt na ten model zwiększył się przeszło dwukrotnie.