Reklama
Rozwiń

Paczkomaty w londyńskim metrze

Konkurent Poczty Polskiej rozstawi paczkomaty w londyńskim metrze. Póki co InPost zainstaluje punkty odbioru na trzech stacjach metra.

Publikacja: 12.02.2014 11:21

InPost sfinalizował umowę z TfL – londyńskim zarządcą transportu miejskiego. Dzięki temu rozpocznie się instalacja sieci paczkomatów InPost na parkingach przy stacjach londyńskiego metra. Terminale pojawią się przy dużych stacjach z dostępem 24/7. W kolejnym kroku InPost planuje wprowadzenie Paczkomatów w Londynie na stacjach autobusowych i autokarowych oraz kolejowych. Obecnie sieć Paczkomatów InPost w Wielkiej Brytanii obejmuje 800 maszyn.

- Naturalnie kluczową funkcją naszych stacji jest podróżowanie i nigdy nie zmienimy tych priorytetów, jednak jest wiele aspektów, które możemy i będziemy realizować, by uatrakcyjnić i modernizować nasze stacje – komentuje Mike Brown, dyrektor zarządzający Londyńskiego Metra. Rafał Brzoska, prezes InPost (spółka zależna giełdowej Integer.pl), nie kryje zadowolenia.

- Metro Londyńskie mogło wybrać spośród wielu dostawców rozwiązania paczkomatowego. Wybrali największego operatora na świecie, czyli InPost – zachwala. - Na Wyspach działa obecnie 800 Paczkomatów InPost, a ich liczba wciąż będzie rosła. Chcemy zapewnić klientom maksymalny komfort odbioru, więc będziemy wybierać duże stacje, dobrze skomunikowane - przesiadkowe, z dworcami autobusowymi, przystankami i koniecznie dostępem całodobowym – komentuje.

Paczkomaty InPost są już dostępne w 19 krajach na całym świecie. W ciągu zaledwie dwóch lat urządzenia pojawiły się również w Arabii Saudyjskiej, Australii, Chile, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Islandii, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Estonii, Rosji, na Cyprze, Słowacji, w Czechach, a także w Kolumbii, Kostaryce, Salwadorze oraz Gwatemali.

Przypomnijmy, że pod koniec 2013 r. grupa Integer.pl zwyciężyła w przetargu organizowanym przez kolumbijskiego narodowego operatora pocztowego – funkcjonującego na rynku pod brandem „4-72". W pierwszym etapie umowy firma rozstawi w Kolumbii osiem terminali umożliwiających samodzielne nadawanie i odbieranie przesyłek. Całość współpracy obejmuje instalację aż 100 innowacyjnych urządzeń do końca 2014 roku. Ponadto, polski operator pocztowy wygrał przetarg na dostawę terminali dla Íslandspóstur – narodowego operatora pocztowego prowadzącego swoje działania na terenie Islandii. Pierwsze zlecenie obejmuje dostarczenie 18 Paczkomatów, z czego osiem do końca 2013 roku, a kolejne 10 maszyn do końca 2014 roku. Firma sfinalizowała również transakcję sprzedaży swoich 10 innowacyjnych terminali firmie Aeropost – czołowemu operatorowi e-commerce funkcjonującemu na terenie Ameryki Środkowej i Wysp Karaibskich. Dzięki temu w pierwsze paczkomaty zostaną rozlokowane na Kostaryce, w Salwadorze oraz Gwatemali. Całość strategii amerykańskiego kuriera zakłada uruchomienie łącznie ponad 100 innowacyjnych maszyn. Staną one na terenie 30 wysp, rewolucjonizując międzynarodowy handel towarów ze Stanów Zjednoczonych w tym regionie świata.

Na całym świecie funkcjonuje już – w różnych modelach biznesowych – niemal 3000 Paczkomatów. W ciągu najbliższych 3-4 latach Paczkomaty InPost pojawią się też w obu Amerykach oraz w Azji. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro. W USA Grupa Integer.pl planuje uruchomić 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku, zaś w Azji w pierwszej kolejności Paczkomaty wejdą do Chin – do Pekinu i Szanghaju. Obecnie trwają prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. Firma intensywnie przygotowuje się również do wejścia na największe światowe rynki – w Chinach i USA.

InPost sfinalizował umowę z TfL – londyńskim zarządcą transportu miejskiego. Dzięki temu rozpocznie się instalacja sieci paczkomatów InPost na parkingach przy stacjach londyńskiego metra. Terminale pojawią się przy dużych stacjach z dostępem 24/7. W kolejnym kroku InPost planuje wprowadzenie Paczkomatów w Londynie na stacjach autobusowych i autokarowych oraz kolejowych. Obecnie sieć Paczkomatów InPost w Wielkiej Brytanii obejmuje 800 maszyn.

- Naturalnie kluczową funkcją naszych stacji jest podróżowanie i nigdy nie zmienimy tych priorytetów, jednak jest wiele aspektów, które możemy i będziemy realizować, by uatrakcyjnić i modernizować nasze stacje – komentuje Mike Brown, dyrektor zarządzający Londyńskiego Metra. Rafał Brzoska, prezes InPost (spółka zależna giełdowej Integer.pl), nie kryje zadowolenia.

Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?