Wenezuela jest dłużna zagranicznym liniom 4 mld dolarów - ocenia IATA - bo muszą sprzedawać bilety w miejscowej walucie, boliwarach, ale rząd w Caracas nie zezwala im na transfer przychodów z tego tytułu w ramach nowej polityki dewizowej. Alitalia nie podała przyczyn tego zawieszenia. Do maja oferowała 5 lotów tygodniowo Rzym-Caracas, od maja zmniejszyła je do dwóch.
Prezydent Nicolas Maduro obiecał przewoźnikom, że bedą mogli transferować zarobione pieniądze, ale także zagroził usunięciem z kraju tych, którzy zawieszą loty. W marcu zrobiła to Air Canada z powodu obaw o bezpieczeństwo w związku z protestami ulicznymi, Wenezuela zerwała natychmiast powiązania z tą linią.
W dalszym ciągu latają do Wenezueli samoloty American Airlines, Lufthansy, Delty, Avianki i Copy; niektórzy przewoźnicy liczą się z koniecznością wyjścia z tego kraju.