– Siemens porządkuje aktywa i uznał produkcję AGD za nie dość perspektywiczną. Dlatego wynajął już banki inwestycyjne, które mają przeprowadzić transakcję sprzedaży udziałów w BSH – twierdzi nasze źródło z Niemiec.
Spółka powstała w 1967 roku jako joint venture dwóch potentatów przemysłowych: Robert Bosch GmbH i Siemens AG mają po 50 proc. akcji. Wartość pakietu Siemensa szacowana jest nawet na 5 mld euro.
Koncern nie potwierdza informacji. – Ostatnio w firmie zostały ogłoszone zmiany struktury i zarządzania dotyczące głównych kierunków biznesowych i być może spowodowały również wzmożone zainteresowanie przyszłością Siemensa. Zmiany te nie dotyczą BSH i statusu Siemensa jako jej udziałowca – mówi Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk, dyrektor ds. public relations Siemensa w Polsce.
BSH jest trzecim producentem sprzętu AGD na świecie i liderem rynku europejskiego – w ujęciu wartościowym. Poza flagowymi markami Bosch i Siemens operuje jeszcze pod 12 innymi nazwami, m.in. Zelmer, który został przejęty przez BSH w 2013 r.
Firma ma 40 fabryk, zarządza ponad 80 spółkami i jest obecna w 47 krajach. Wymaga także ciągłych inwestycji – w 2013 r. ponad 3 proc. przychodów trafiło na sektor badań i rozwoju. Wymusza to konkurencja na rynku, na który systematycznie muszą trafiać coraz bardziej technologicznie zaawansowane modele, jednocześnie zużywające coraz mniej wody czy energii, przy wysokim standardzie designu.